اگر می خواهید خودروی دست دوم خریداری کنید این مطلب را بخوانید!!

به گزارش درگ فایل، حالا دیگر لازم نیست که بگوییم در کشور ما خودرو چقدر کالایی سرمایه ای است، شاید این برای کسانی که در ایران زندگی نمی نمایند عجیب باشد اما واقعیتی غیر قابل انکار است. به همین علت بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم در ایران همواره رونق خوبی داشته است. البته نباید از بالا بودن قیمت خودروهای صفر هم غافل شد که به خصوص در سال های اخیر، فرایند رو به افزایش عجیبی داشته است.

اگر می خواهید خودروی دست دوم خریداری کنید این مطلب را بخوانید!!

همین موضوع باعث شده که توان خرید خودروی صفر برای همه افراد فراهم نباشد. از طرف دیگر، ضعف کیفیت تولیدات داخلی هم مزید بر علت شده و در برخی موارد افراد ترجیح می دهند یک خودروی کارنموده خارجی بخرند تا یک نمونه صفر ایرانی! خلاصه که تمامی این عوامل دست به دست هم داده اند تا با یک بازار پر فراز و نشیب و البته پر رونق روبرو باشیم. حالا اگر تصمیم به خرید در این بازار دارید، باید به نکات خاصی توجه کنید.

به چه بخش هایی از خودرو توجه ویژه داشته باشیم؟

خرید و فروش خودروهای دست دوم هم در بازار سنتی جریان دارد و هم در آگهی های سایت های مختلف. وقتی با یک خودروی دست دوم روبرو می شویم نباید به ظاهر تمیز خودرو اکتفا کنیم. این روزها با پیشرفت خودروسازی، توسعه را در تمامی زمینه ها می توان دید. یک نگاه تیز بین و حرفه ای به راحتی می تواند از زیر تمامی زرق و برق ظاهر خودرو، متوجه صافکاری یا نقاشی یک قسمت شده باشد! علی رغم پیشرفت ها در این حوزه، با آنالیز دقیق و با استفاده از ابزار مختلف، می توان فهمید که خودرویی با ظرافت تعمیر شده است. سپرها، گلگیرها، سقف، ستون و درها بیشتر در معرض برخورد قرار دارند. بنابراین اگر خودتان در این زمینه تبحری ندارید حتما از یک کارشناس خودرو یاری بگیرید.

آپشن ها در خودروهای امروزی حرف اول را می زنند. به همین علت اطمینان از سلامت عملکرد آن ها هم یکی از موارد قابل توجه است. بسیاری از افراد، به علت توجه بازار به آپشن ها، این امکانات را خودشان روی خودرو نصب می نمایند که طبعا شاید نتوان عملکرد قابل قبولی داشته باشد. پس از فابریک بودن آپشن ها اطمینان حاصل کنید. تمام اطلاعات خودرو در دفترچه آن ثبت شده است. آن را با دقت بخوانید. بسیاری از خودروها با یک تفاوت در کد نام آن ها، فاقد برخی آپشن ها هستند که فروشنده گاهی از گفتن آن خودروداری می نماید و یا حتی ممکن است خودش هم از آن خبر نداشته باشد.

خرید خودرو های دست دوم ، شاید در ظاهر خیلی کار سختی نباشد، اما این روزها و با این بازار متنوع، خیلی هم نمی توان مانند گذشته، چشم و گوش بسته به بازار رفت.

به صدای خودرو خوب گوش دهید:

تمیز بودن ظاهر و کابین خودرو نشان دهنده سلامت و مراقبت مالک خودرو است. این نکته را مد نظر قرار دهید. یک تجربه کوتاه رانندگی با خودرو، اهمیت زیادی دارد. خودرو با صداهای مختلف با شما حرف می نماید. صدای موتور، زوزه کشیدن هنگام شتاب گرفتن، صدای اگزوز، نرمی جعبه دنده، صداهای داخل اتاق، و هر چیزی که هنگام حرکت می شنوید، یک کد در خصوص سلامت خودرو به شما می دهد. سیستم عایق بندی خودرو تا حدودی می توان مانع ورود برخی صداها گردد. اما با دقت زیاد می توان صدای نقاط ضعف خودرو را شنید. سیستم تعلیق و فنربندی هم در یک دست انداز کوچک خودش را به خوبی نشان می دهد. اگر احتمالا در موارد فنی اطلاعات کافی ندارید، با یاری گرفتن از کارشناسان خودرو، با خیال راحت پای میز معامله بروید و پولتان را به راحتی از دست ندهید.

جمع بندی

جستجو در آگهی سایت های مختلف، می تواند یک طیف گسترده و متنوع از خودروهای دست دوم را پیش روی شما بگذارد. در بخش فروش خودرو فوری، اگر با موارد کارشناسی شده برخورد کردید، می توانید به اسم گزینه های خوب به آن ها فکر کنید. کارشناسی خودرو این اطمینان را به شما می دهد که هر آنچه که شما مهارت لازم در شناختش را ندارید، افرادی متبحر، آن ها را دیده و آنالیز نموده اند. امیدواریم این مطلب توانسته باشد تا حدودی یک نگاه نو برای خرید خودرو پیش رویتان گذاشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1170

به "اگر می خواهید خودروی دست دوم خریداری کنید این مطلب را بخوانید!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید خودروی دست دوم خریداری کنید این مطلب را بخوانید!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید