با گردن درد خود خداحافظی کنید!

به گزارش درگ فایل، گردن درد یکی از مشکلاتی است که بهتر است به مرحله درمان نرسد و از بوجود آمدن آن جلوگیری کرد. درست است که برخی گردن دردها مانند دردهای مربوط به سایش و پارگی که در سنین بالاتر بوجود می آید، قابل کنترل نیستند. از طرفی دیگر روش های زیادی برای کاهش خطر وجود دارد. یکی از این روش ها در وحله اول توجه به نحوه خوابیدن در رختخواب است.

چگونه بخوابیم که دچار گردن درد نشویم؟

با گردن درد خود خداحافظی کنید!

دو موقعیت برای خوابیدن وجود دارد که معمولا کمترین فشار را به گردن می آورد. به کنار بخوابید یا بر روی کمر بخوابید. اگر به کمر می خوابید حتما یک بالش گرد و مناسب را زیر منحنی گردن خود قرار دهید و یک بالشت کوچک نیز زیر سر خودبگذارید. در ادامه چند نکته برای افرادی که روی کمر و به کنار می خوابند را در نظر می گیریم:

  1. از یک بالش پَر دار (نه ابری) بهره ببرید که با فرم گردنتان سازگار باشد. بالش های پر دار معمولا پس از چندین ماه خراب می شوند بنابراین بهتر است هر سال تعویض گردند.
  2. گزینه دیگر استفاده از بالش های گرد سنتی و قدیمی است که با جهت سر و گردن شما مطابقت دارد.
  3. از بالش های بلند و سفت خودداری کنید زیرا فرم گردن را هنگام شب تغییر می دهند و گردن را زیادی به بالا می آورند و در نتیجه باعث بوجود آمدن گردن درد در صبح می شوند.
  4. اگر به بغل می خوابید سعی کنید یک بالش را طوری زیر سر خود قرار دهید که ستون فقرات کمر و گردنتان در یک سطح قرار گیرند.
  5. هنگامی که سوار هواپیما، قطار یا ماشین نشسته اید و یا در حال تماشای تلویزیون هستید، یک بالش نعل اسبی شکل (بالش U شکل) می تواند از گردن شما محافظت کند و از افتادن سرتان به یک طرف جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که خوابیدن بر روی شکم کار غلط و دشواری است زیرا در این حالت ستون فقرات کمر شما خم می شوند و گردن شما به یک طرف چرخانده می گردد.

فراتر از موقعیت خواب

تحقیقات نشان می دهد که نه تنها موقعیت خواب، بلکه خود خواب، می تواند نقش مهمی را در درد اسکلتی عضلانی، از جمله درد گردن و شانه را بازی کند. در یک مطالعه، محققان درد عضلانی را در 4140 زن و مرد سالم، با و بدون مسائل خواب مقایسه کردند.

منظور از مسائل خواب، سخت خواب رفتن، بیدار شدن از خواب، زود پاشدن از خواب در صبح و خواب غیر ترمیمی است. آنها دریافتند افرادی که گزارش مسائل میانه تا شدید حداقل3 تا از این 4 مشکل را دادند نسبت به افرادی که مشکل کمتر یا هیچ مسئله ای را گزارش ندادند بیشتر دچار درد های مزمن عضلانی و اسکلتی بعد از یک سال شدند. یک شرح احتمالی این است که اختلالات در خواب باعث اختلال در آرامش عضلات و بهبودی آنها است که معمولا در طول خواب رخ می دهد.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1542

به "با گردن درد خود خداحافظی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گردن درد خود خداحافظی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید