برای تغییر دکوراسیون منزل چه باید کرد؟ برترین روش ها و ترفندها

به گزارش درگ فایل، تغییر دکوراسیون منزل همواره یکی از برترین راه ها برای عوض کردن حال و هوای خانه است. برخلاف چیزی که شاید تصور کنید، برای تغییر دادن دکوراسیون منزل و زیباتر کردن خانه یا محیطی که در آن هستید، همواره احتیاج به صرف هزینه های زیاد نیست. در ادامه برترین راهکارهای تغییر دکوراسیون منزل را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

برای تغییر دکوراسیون منزل چه باید کرد؟ برترین روش ها و ترفندها

برترین روش ها و ترفندهای تغییر دکوراسیون منزل

در ادامه ایده هایی برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه را مطرح نموده ایم. بعضی از روش ها برای تغییر خانه استفاده می شوند اما باید زیاد هزینه کنید که شاید برای همه افراد مقدور نباشد. به همین علت ما نکات و ترفندهایی را به شما خواهیم گفت که با کمترین هزینه، دکوراسیون منزلتان را به برترین شکل تغییر خواهند داد:

عوض کردن ظاهر درب ورودی منزل: رنگ درب ورودی منزل را تغییر دهید! اولین کاری که باید انجام دهید تغییر دادن رنگ درب ورودی خانه است. رنگ قرمز در بسیاری از فرهنگ اها نماد خوش شانسی و خوشامدگویی است. رنگ نارنجی هم نماد شادی و خوشحالی و رنگ زرد نماد گرمی و صمیمیت و حس و حال خوب است. اگر هم بودجه بیشتری دارید با درب های شیشه ای سکوریت جایگزین کنید.

تغییر رنگ دیوارها: تغییر رنگ دیوارها به رنگ های بژ یا خاکستری مخصوصا برای طبقه اول خانه های چند طبقه اثر فوق العاده ای رو منزلتان دارد. برای تغییر دکوراسیون منزل به فکر انتخاب رنگ های خنثی باشید تا هر چیزی را بتوانید به راحتی با آن ست کنید. برای اتاق خواب های کوچک می توانید از همین رنگ خنثی یا از تناژهای کمرنگ تر یا پر رنگتر بهره ببرید.

چیدمان مبلمان: تغییر چیدمان مبلمان برترین و سریعترین راه چاره برای تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی منزل بدون هزینه است. برترین مدل های چیدمان، H شکل (مبلمان و دو جایگاه در دو طرف میز عسلی یا میز جلو مبلی) و U شکل (مبلمان در سمت پایینی میز جلو مبلی و جایگاه ها در دو سمت چپ و راست) هستند. به هیچ وجه همه مبلمان را به سمت دیوار نبرید چون با این کار فضای خانه بزرگتر نشان داده نمی شوند.

نصب آینه: آینه ها یاری می نمایند تا فضای منزل بزرگتر نشان داده گردد چون باعث انعکاس نور می شوند. اما نصب آینه ها در جای درست هم اهمیت دارد. برای تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه منزل که کمترین هزینه ممکن را داشته باشد، آینه ها را به دیوار مجاور به پنجره ها نصب کنید.

تابلوهای نقاشی و هنری: اضافه کردن تابلوهای نقاشی یکی از برترین ایده ها برای تغییر دکوراسیون منزل با وسایل ساده است. شما می توانید تابلوها را به شکل گالری یا چند تابلو بزرگ روی دیوار نصب کنید. فاصله بین هر تابلو هم بیشتر از 5 تا 15 سانتیمتر نباشد.

رنگ آمیزی و دکوپاژ وسایل: برترین روش تغییر دکوراسیون منزل و نوسازی وسایل قدیمی و بعلاوه تغییر دکوراسیون منزل، استفاده از اسپری رنگ، برچسب های مختلف یا دکوپاژ است. به عنوان مثال می توانید از برچسب کابینت برای تغییر ظاهر آنها بهره ببرید. از رنگ های مختلف برای تغییر میز غذاخوری استفاده نمایید که تنوع رنگ بسیار بالایی دارند.

تغییر نورپردازی: نکاتی برای تغییر دکوراسیون منزل وجود دارند که باعث ایجاد حس و حال بهتر در فضا می شوند. دقت کنید که نورپردازی فضای منزل سه لایه ای یا در سه سطح مختلف است. نورپردازی عمومی برای روشن کردن کل فضا مثل نورپردازی سقفی، نورپردازی کاری مثل چراغ هایی که روی بخش جزیره نصب می شوند و نورپردازی تأکیدی که بیشتر جنبه دکوراتیو دارند. اگر این مورد را رعایت ننموده اید، اضافه کردن هر کدام از اینها به فضای منزل برترین ایده برای تغییر دکوراسیون منزل است.

تعویض رومیزی و روکش ها: از تغییرات ساده در دکوراسیون منزل می توان به تعویض رومیزی و روکش مبل ها اشاره نمود. این کار بسیار ساده است و هزینه خیلی کمی دارد. اما دقت کنید که باید با سبک دکوراسیون داخلی شما کماکان هماهنگ باشند.

تغییر جای وسایل: برای تغییر دکوراسیون منزل اجاره ای برترین راه چاره تعویض جای وسایل خانه است. حتما از گیاهان آپارتمانی هم بهره ببرید تا حس بهتری در فضای خانه داشته باشید. در ضمن دقت داشته باشید که موقع جابجایی وسایل بزرگ، نورگیری خانه لطمه نبیند، نورپردازی مناسب برای آنها در جای نو وجود داشته باشد و کماکان با رنگ محیط هماهنگ باشد.

خلوت کردن فضا: تغییر دکوراسیون خانه های ایرانی فقط در جابجا کردن یا تعویض وسایل معنی نمی دهد. گاهی اوقات با خلوت کردن فضای منزل و کنار گذاشتن وسایلی که کاربرد خاصی ندارند، دکوراسیون منزل تغییر زیادی پیدا می نماید. مخصوصا اگر سبک دکوراسیون داخلی مدرن دارید به این مورد توجه زیادی داشته باشید.

نقطه کانونی ایجاد کنید: یکی از مهمترین کارهایی که باید برای تغییر دکوراسیون منزل انجام دهید، ایجاد نقطه کانونی یا تغییر دادن آن برای تنوع بخشی است. اگر نقطه کانونی ندارید می توانید با تغییر مدل دیوار پشت تلویزیون، خرید مبلمان متناسب با سبک دکوراسیون داخلی، تزیین اطراف شومینه، نصب تابلو و قاب عکس به همراه آینه بالای میز کنسول یا خرید تخت خواب برای اتاق، نقطه کانونی ایجاد کنید. اگر هم از قبل دارید جای آن را عوض کنید یا تغییر در ظاهر بدهید.

تغییر کوسن مبلمان: با تغییر دادن کوسن مبلمان یا مدل و رنگ پرده ها به راحتی می توانید در طراحی دکور منزل تغییر ایجاد کنید.

از وسایل دور ریختنی کاربرد بگیرید: مثلا شن و حلزون ساحل را داخل بطری بریزید و روی طاقچه یا میز کنسول بگذارید. بطری شیشه بلا استفاده را به عنوان گلدان به کار بگیرید. قاب عکس شکسته شده را خالی کنید و داخل آن اسفنج بگذارید سپس تصاویر و دلنوشته های خود را پین کنید.

شلف دیواری به جای بعضی ردیف های بالایی کابینت: شلف دیواری در دکوراسیون داخلی ایتالیایی یک سبک و حالت تثبیت شده است. با این کار نه تنها فضای آشپزخانه کوچک شما بزرگتر می گردد بلکه تغییر در دکوراسیون آشپزخانه هم ایجاد نموده اید.

تمامی ایده های تغییر دکوراسیون منزل که در اینجا گفته شدند برای سبک دکوراسیون سال نو کاربرد دارند و تنها کافیست رنگ سال 2020 را در آن بگنجانید.

منبع: اتاق
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1374

به "برای تغییر دکوراسیون منزل چه باید کرد؟ برترین روش ها و ترفندها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تغییر دکوراسیون منزل چه باید کرد؟ برترین روش ها و ترفندها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید