تأثیرات محیطی تغذیه سالم بر محیط زیست

به گزارش درگ فایل، خبرگزاری خبرنگاران- مطالعه تازه محققان نشان داد که تغذیه سالم ممکن است در انتشار کمتر گاز های گلخانه ای نقش داشته باشد.

تأثیرات محیطی تغذیه سالم بر محیط زیست

به گزارش خبرنگاران، محققان دانشگاه لیدز در بریتانیا می گویند رژیم های غذایی حاوی مقادیر کم گوشت قرمز، بعضی نوشیدنی ها، و تنقلات شیرین تأثیرات محیطی کمتری دارند.

فراوری، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی عامل بیش از یک سوم انتشار گاز های گلخانه ای در دنیا است.

با این حال، تحقیقات در خصوص اثرات زیست محیطی رفتار های غذایی عمدتاً بر تعداد محدودی از دسته بندی های غذایی گسترده متمرکز شده است. مطالعه اخیر با هدف ارائه اطلاعات دقیق تر در خصوص چگونگی تأثیر فراوری مواد غذایی بر محیط زیست انجام شد.

محققان در این مطالعه، انتشار گاز های گلخانه ای بیش از 3000 ماده غذایی را تجزیه و تحلیل کردند. با مرتبط کردن این داده ها به یک آنالیز رژیم غذایی، محققان به این نتیجه رسیدند که رژیم های غذایی سالم تر دوستدار زمین هستند.

محققان به آنالیز انتشار گاز های گلخانه ای بر اساس الگوی رژیم غذایی، جمعیت شناسی و دریافت مواد مغذی توصیه شده به وسیله سازمان دنیای بهداشت پرداختند.

مطالعه حاضر شامل یک گروه اعتبارسنجی از 212 شرکت کننده بود.

بر اساس تجزیه و تحلیل، گوشت حدود 32 درصد از کل انتشار گاز های گلخانه ای مرتبط با رژیم غذایی را شامل می گردد.

نوشیدنی هایی از جمله قهوه، چای و نوشیدنی های الکلی با 15 درصد از انتشار گاز های گلخانه ای مرتبط بودند و لبنیات 14 درصد از انتشار گاز های گلخانه ای را به همراه داشتند. کیک، کلوچه و آب نبات ممکن است مسئول 8 درصد از انتشار گاز های گلخانه ای باشند.

این مطالعه بعلاوه نشان داد که رژیم های غذایی که به وسیله مردان دنبال می گردد در مقایسه با رژیم های غذایی زنان، 41 درصد بیشتر با انتشار گاز های گلخانه ای همراه است. این اختلاف به علت تفاوت در مصرف گوشت در بینزنان و مردان و تا حدی کمتر به علت انتشار گاز های گلخانه ای ناشی از نوشیدنی ها است.

علاوه بر این، رژیم های غیرگیاه خواری 59 درصد بیشتر از رژیم های گیاه خواری باعث انتشار گاز های گلخانه ای می شوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1344

به "تأثیرات محیطی تغذیه سالم بر محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیرات محیطی تغذیه سالم بر محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید