تابلوهای نقاشی موزه ملی ایران دیجیتالی شدند

به گزارش درگ فایل، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، تابلوهای نقاشی موزه ملی ایران دیجیتالی شدند.

تابلوهای نقاشی موزه ملی ایران دیجیتالی شدند

جبرییل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران اعلام نمود تابلوهای نقاشی موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی این موزه قرار است بصورت دیجیتال مستندنگاری شوند.

او در این باره گفت: در پی استقبال از بهار و به منظور رفاه بازدیدنمایندگان، تابلوهای نقاشی موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی با امکان تماشا تمامی جزئیات در نمایشگرهای لمسی بارگذاری شده و در دسترس بازدیدنمایندگان موزه قرار گرفته است.

نوکنده درباره نحوه این مستندنگاری اظهار کرد: ابتدا از تمامی آثار منتخب به روش گیگاپیکسلی عکاسی شده که در نتیجه تصویر نهایی آن دارای رزولوشن بسیار بالا و بیشترین جزئیات ممکن است. این تابلوهای دیجیتال شده در حال حاضر در قالب سامانه مولتی رزولوشن در نمایشگرهای تعاملی این موزه در دسترس عموم قرار گرفته است.

نوکنده در ادامه گفت: با این روش بازدیدنمایندگان می توانند با لمس نمایشگر اطلاعات و جزییات بیشتری از تابلوهای نقاشی را با بزرگنمایی در این سامانه مشاهده نمایند.

این سامانه در مرحله اول اطلاعات و تصاویر مربوط به پنج تابلو نقاشی از ادوار گوناگون هنر ایران دوران اسلامی را به نمایش می گذارد.

این تابلوها شامل نقاشی دیواری مربوط به سده سوم هجری قمری از تپه تاکستان یا تپه وینیارد، قطعه نگارگری مکتب شیراز از دوره تیموری، نقاشی رنگ روغن روی بوم موسوم به نبرد گنجه و نقاشی قهوه خانه ای عزیمت حضرت مسلم از مدینه به کوفه مربوط به دوره قاجار، تابلو نقاشی رنگ روغن جنگ شاه اسماعیل و محمدخان شیبانی مربوط به دوره قاجار است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1479

به "تابلوهای نقاشی موزه ملی ایران دیجیتالی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوهای نقاشی موزه ملی ایران دیجیتالی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید