تصاویر هولناک دسته کلید در معده یک جوان ، پزشکان چگونه جان جوان نیشابوری را نجات دادند؟

به گزارش درگ فایل، فوق تخصص گوارش درباره چگونگی نجات دادن جان یک جوان که دسته کلیدی را قورت داده بود، توضیح داد.

تصاویر هولناک دسته کلید در معده یک جوان ، پزشکان چگونه جان جوان نیشابوری را نجات دادند؟

به گزارش خبرنگاران، این حادثه چند روز قبل در نیشابور رخ داد. پسری 24ساله که شب قبل بنا به دلایلی نامعلوم یک دسته کلید را بلعیده بود وقتی با شکم درد شدید روبرو شد تصمیم گرفت به بیمارستان مراجعه کند.

او که از درد به خودش می پیچید به بیمارستان 22بهمن نیشابور رفت و درخواست کمک کرد. تیم درمانی فوق تخصصی گوارش بعد از انجام تصویربرداری یک دسته کلید فلزی را که شامل 7 کلید می شد در معده پسر جوان پیدا کردند و منشا اصلی دل درد او مشخص شد.

بیشتر بخوانید:

  • مرد نیشابوری از ترس سارقان، دسته کلیدش را قورت داد!

در این شرایط بود که کادر پزشکی تلاش خود برای خارج کردن دسته کلید از معده بیمار را آغاز کرد و بعد از ساعتی این عمل با خارج کردن دسته کلید به خاتمه رسید و یک روز بعد هم بیمار از بیمارستان مرخص شد.

دکتر خدیجه یکتای رودی، فوق تخصص گوارش و کبد، همان پزشکی است که پیروز شد دسته کلید را از معده پسر جوان خارج کند. او در گفت وگویی با خبرنگاران، جزئیات جالبی از این عمل نادر را بازگو کرد.

بیمار شما در چه شرایطی به بیمارستان منتقل شد؟

او جوانی 24ساله است که دل درد داشت و می گفت یک دسته کلید قورت داده است. نخستین کاری که انجام دادم این بود که با تصویربرداری ببینم ادعایی که می کند درست است یا نه و اینکه اگر دسته کلید را بلعیده، هم اکنون در کجای بدنش قرار گرفته است. من معده، مری و روده او را کنترل کردم و بعد از دقایقی متوجه شدم که یک دسته کلید بزرگ در معده اوست.

پسر جوان چرا کلید را بلعیده بود؟

راستش را بخواهید در آن لحظات من فقط به خارج کردن دسته کلید از معده او فکر می کردم و درباره چگونگی بلعیدن دسته کلید پرس وجو نکردم. اما بیمار و همراهانش حرف هایی می زدند که من توجه نکردم و سعی کردم بیشتر وظیفه حرفه ای ام را انجام دهم. شنیدم که این فرد برای اینکه سارق به دسته کلید مغازه اش دسترسی پیدا نکند آنها را قورت داده بود.

بعد از پیداکردن کلید اقدام بعدی شما و همکاران تان چه بود؟

چون این کار حساس بود و به دقت زیادی احتیاج داشت ممکن بود هنگام عمل بدن بیمار تکان بخورد و دسته کلید در بدنش جابه جا شود. به همین دلیل از متخصص بیهوشی کمک گرفتم و بیمار بیهوش شد. در ادامه با استفاده از دستگاه اندوسکوپی تلاش کردم. یک مرتبه تلاش کردم و نشد. اما در ادامه با کمک وسایلی که در اختیار داشتم توانستم دسته کلید را که شامل 7 کلید بود در معده بیمار پیدا و خارج کنم.

خودم و همکارانم از خارج کردن این دسته کلید از معده بیمار تعجب کرده بودیم. بعد از آن بار دیگر آندوسکوپی انجام شد تا مطمئن شویم هنگام خارج کردن کلیدها باعث پارگی در داخل بدن بیمار نشده باشد که خدا را شکر فقط چند خراش جزئی در بدنش ایجاد شده بود و مسئله ای نداشت.

آیا پیش از این هم تجربه مشابهی داشتید و وسایلی مثل دسته کلید از بدن بیماران خارج کرده بودید؟

من 15سال است که پزشک هستم و 2سال است که طرحم را در نیشابور می گذرانم. قبلا هم مواردی از خارج کردن اشیای خارجی از بدن بیماران وجود داشت. اما نه اشیایی به این بزرگی. قبلا چند مرتبه سوزن و سنجاق از داخل بدن بیماران خارج کرده بودم اما این بار دسته کلید، آن هم به این بزرگی برایم عجیب بود.

اگر دسته کلید از بدن بیمار خارج نمی شد چه خطراتی برای بیمار وجود داشت؟

او شب قبل دسته کلید را بلعیده بود و زمانی که به بیمارستان رسید حدود 12ساعت می گذشت. بعید بود که دسته کلید به آن بزرگی دفع شود. شانس آوردیم که دسته کلید در انتهای معده مانده بود. چرا که اگر وارد روده می شد احتمال آسیب دیدن بیمار زیاد بود و به این سادگی نمی شد آن را از شکم بیمار خارج کرد و باید جراحی انجام می شد. اما به لطف خدا کلید در جای خودش در انتهای معده ثابت مانده بود و توانستیم آن را خارج کنیم.

اگر کلید در معده بیمار باقی می ماند ممکن بود به اعضای داخلی آسیب زده و پارگی ایجاد کند. این کار خطراتی به همراه داشت اما چاره ای نداشتیم و شکر خدا پیروز شدیم. از طریق روزنامه خبرنگاران از تلاش تیم آندوسکوپی و متخصص بیهوشی بیمارستان 22بهمن نیشابور تشکرکنیم، چراکه انجام این اقدام آندوسکوپی مانع تحمیل یک جراحی به بیمار شد.

قورت دادن دسته کلید قورت دادن دسته کلید قورت دادن دسته کلید قورت دادن دسته کلید قورت دادن دسته کلید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1608

به "تصاویر هولناک دسته کلید در معده یک جوان ، پزشکان چگونه جان جوان نیشابوری را نجات دادند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویر هولناک دسته کلید در معده یک جوان ، پزشکان چگونه جان جوان نیشابوری را نجات دادند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر هولناک دسته کلید در معده یک جوان ، پزشکان چگونه جان جوان نیشابوری را نجات دادند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید