تکمیل راه آهن چابهار به زاهدان تا سرانجام سال آینده

به گزارش درگ فایل، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن چابهار به زاهدان با 62 درصد پیشرفت فیزیکی تا سرانجام سال آینده تکمیل می گردد.

تکمیل راه آهن چابهار به زاهدان تا سرانجام سال آینده

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل راه آهن چابهار به زاهدان می توان حجم بالای کالای ورودی به بندر را به سایر نقاط کشور انتقال داد.

مدرس خیابانی اضافه کرد: برنامه ما این است که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با توسعه سواحل مکران بتوانیم ظرفیت بندر چابهار را ارتقا دهیم تا به عنوان قطب سوم تجاری کشور ایفای نقش کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان نمود: در پنج ماهه نخست سال جاری، 40 درصد بیشتر از عملیات تخلیه و بارگیری سال قبل چابهار از ظرفیت این بندر استفاده شده است.

وی تاکید نمود: خط کشتیرانی مستقیم به وسیله بندر چابهار به هند راه اندازی شد که ظرفیت خوبی برای توسعه تبادلات تجاری، مسافرتی و گردشگری ایجاد نموده که می تواند به ظرفیت های این بندر اضافه کند.

وی اضافه کرد: اولویت اول در سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان پهناور ساحلی، مرزی و گردشگری بخش راه است که با کوشش های انجام شده 150 کیلومتر به جاده های دوبانده ما اضافه شده بعلاوه 70 کیلومتر دیگر تا اوایل آبان به این عدد اضافه می گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به علت اولویت آب و راه عمده منابع اعتباری استان به این بخش اختصاص یافته بعلاوه زیرساخت های پسکرانه بندر خشک و لجستیک ایرانشهر نیز انجام می گردد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1566

به "تکمیل راه آهن چابهار به زاهدان تا سرانجام سال آینده" امتیاز دهید

1 کاربر به "تکمیل راه آهن چابهار به زاهدان تا سرانجام سال آینده" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل راه آهن چابهار به زاهدان تا سرانجام سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید