ثبت بیش از 6 هزار ابتلای جدید کرونا در روسیه

به گزارش درگ فایل، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 6 هزار و 60 نفر افزایش یافته و در مجموع در کل مناطق این کشور به 42 هزار و 853 نفر رسیده، در عین حال سه هزار و 291 نفر بهبود یافته و 361 بیمار هم جان باخته اند.

ثبت بیش از 6 هزار ابتلای جدید کرونا در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، یکشنبه گزارش داد که طی 24 ساعت گذشته بیش از 6 هزار مورد جدید از آلودگی به ویروس کرونا در 78 منطقه از کشور مشاهده شده است.

بر اساس این اطلاعات، بطور دقیق طی روز گذشته در روسیه ، 6060 مورد جدید بیماری کرونا در 78 منطقه تأیید شده، 48 مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. و در عین حال طی یک روز ، 234 نفر به طور کامل بهبود یافتند.

این ستاد یادآور شد، مانند روزهای گذشته بیشترین تعداد موارد آلودگی جدید در شهر مسکو و تعداد سه هزار و 570 نفر است، پس از آن در رده های بعدی منطقه مسکو (709 نفر) ، منطقه نیژنی نوگوراد (129 نفر) ، شهر سن پترزبورگ (114 نفر) و منطقه آرخانگلسک (68) قرار دارند. در سایر مناطق روسیه، تعداد موارد جدید 60 یا کمتر از آن است.

البته طی روز گذشته ، 84 بیمار مبتلا به کرونا در مسکو بهبود یافته اند و تعداد کل افرادی که از این عفونت درمان شده اند ، به یک هزار و 763 نفر افزایش یافته است.

بدین ترتیب، در حال حاضر در مجموع 42 هزار و 853 مورد بیماری ویروس کرونا در 85 منطقه در روسیه ثبت شده است. در کل دوره ، 361 بیمار جان خود را از دست داده و 3 هزار و 291 نفر هم بهبودی کامل یافته اند.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا پیش از این هم گفت که حدود 60 درصد از افراد مبتلا به کرونا در پایتخت روسیه حامل های بدون علامت هستند. در عین حال ، حدود 77 درصد از نخستین آزمایشات تشخیصی کرونا در مراکز مرجع تأیید می گردد.

بر اساس این اطلاعات، طی یک هفته گذشته در مسکو ، قابلیت های تشخیص کرونا تا میزان قابل توجهی گسترش یافته و در وهله نخست ، کیفیت کار سیستم های تست کرونا در آزمایشگاه ها افزایش یافته است.

در عین حال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم امروز در پیغام تلویزیونی به مناسبت جشن عید پاک به مردم کشورش اطمینان داد که شرایط شیوع ویروس کرونا تحت کنترل کامل واقع شده است. به گفته وی، دولت فدراسیون روسیه در تمام سطوح کاری با نظم و مسئولیت پذیری بسیار در حال اجرا وظیفه بوده و از تمامی منابع و ذخایر لازم برای حمایت از مردم و اقتصاد کشور استفاده می نمایند.

پزشکان روس یادآور شده اند، با وجودیکه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور روزانه چند هزار نفر افزایش می یابد ، ولی میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری همچنان در روسیه بسیار پایین بوده و تنها حدود 0.7 الی 0.8 درصد است که از لحاظ جمعیتی و در مقایسه با سایر کشورها، بسیار کم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 369

به "ثبت بیش از 6 هزار ابتلای جدید کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 6 هزار ابتلای جدید کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید