خبرنگاران ایران و یونیدو در مدیریت پسماندهای پزشکی همکاری می نمایند

به گزارش درگ فایل، لندن- خبرنگاران- سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی، از تصمیم سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) برای تدوین و اجرای پروژه ای در حوزه مدیریت پسماندهای پزشکی کرونا به شیوه ای ایمن و سازگار با محیط زیست در بعضی بیمارستان های ایران اطلاع داد.

خبرنگاران ایران و یونیدو در مدیریت پسماندهای پزشکی همکاری می نمایند

کاظم غریب آبادی شامگاه پنجشنبه به خبرنگاران اضافه کرد: هزینه اجرای این پروژه که به صورت سه جانبه میان یونیدو، چین و ایران اجرا خواهد شد و طرح مفهومی آن نیز به وزارت بهداشت ارائه شده است، افزون بر یک میلیون یورو است که تماماً از سوی یونیدو و چین تأمین می گردد.

وی مطرح نمود که این طرح، شامل تأمین و خرید تجهیزات پیشرفته مربوطه نیز می گردد.

تا به امروز شماری از کشورها و نهادهای بین المللی به وسیله ارسال اقلام پزشکی و یا مساعدت اقتصادی به برنامه های مقابله با کرونا در ایران یاری نموده اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بزودی دو دستگاه تشخیص سریع کرونا (RT-PCR) به تهران ارسال می نماید و صندوق اوپک برای توسعه بین المللی (اوفید) نیز 500 هزار دلار برای یاری به برنامه های مقابله با ویروس کرونا در ایران اعتبار اختصاص داده است.

این یاری به وسیله سازمان جهانی بهداشت و برای خرید و توزیع تجهیزات و اقلام پزشکی مورد احتیاج فوری بیمارستان ها در اختیار کشورمان قرار می گیرد.

بر اساس آخرین آمار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت کشورمان، تا به امروز 66 هزار و 220 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به چهار هزار و 110 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 344

به "خبرنگاران ایران و یونیدو در مدیریت پسماندهای پزشکی همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران و یونیدو در مدیریت پسماندهای پزشکی همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید