خبرنگاران کوشش اوباما، بوش و کلینتون برای اعتماد مردم آمریکا به واکسن کرونا

به گزارش درگ فایل، تهران- با افزایش بی اعتمادی مردم آمریکا به واکسن های فراوری شده کرونا، روسای جمهور اسبق ایالت متحده در صدد آن هستند تا با واکسینه شدن اعتماد از دست رفته مردم را جلب نمایند.

خبرنگاران کوشش اوباما، بوش و کلینتون برای اعتماد مردم آمریکا به واکسن کرونا

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران از روزنامه واشنگتن پست، باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا گفت که برای جلب اعتماد مردم به فرایند تایید واکسن کرونا به طور زنده در برابر تلویزیون واکسینه خواهد شد.

بعد از سخنان اوباما، بوش و کلینتون دیگر روسای اسبق جمهوری آمریکا نیز بیان کردند که برای اعتماد جلب مردم آمریکا تصمیم اوباما را انان نیز انجام خواهند داد.

کوشش اعتمادسازی برای واکسن کرونا توسط روسای جمهور سابق آمریکا در حالی انجام می گردد که روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که تنها 14 درصد از جامعه سیاهپوستان آمریکا معتقد بر ایمن بودن واکسن کرونا ساخته شده این کشور هستند.

واشنگتن پست با اشاره به نظرسنجی اجرا شده نوشت اگر واکسن کرونا به صورت رایگان در اختیار عموم قرار بگیرد، کمتر از نیمی از مردم آمریکا خواستار واکسینه شدن هستند.

نگرانی ها در خصوص تاثیر پذیری واکسن های کرونا در حالی افزایش می یابد که اتحادیه اروپا روز چهارشنبه پس از صدور مجوز استفاده از واکسن دو شرکت داروسازی فایزر و بایون تک در انگلیس، درمورد تایید شتابزده واکسن و رقابت بر سر آن هشدار داد.

در همین حال، آژانس داروی اروپا که مسئول تائید واکسن کووید - 19 برای اتحادیه اروپاست، بیان کرد که روش زمانبر این نهاد برای تائید واکسن کرونا، مناسب تر است زیرا براساس مدارک بیشتر انجام می گردد و مستلزم کنترل های بیشتری نسبت به روش ناگهانی انگلیس است.

این نهاد درمورد تائید واکسن شرکت فایزر در انگلیس توضیح داد که مجوز عرضه مشروط، مناسب ترین سازوکار نظارتی برای استفاده در شرایط اضطرار کنونی است.

آژانس داروی اروپا روز سه شنبه بیان کرد که تا 29 دسامبر (9 دی) درمورد صدور مجوز برای واکسن شرکت فایزر تصمیم گیری می نماید.

تا به امروز واکسن دو شرکت فایزر و مودرنا منتظر کسب مجوز از سوی سازمان غذا و داروی آمریکاست. آزمایش های این دو شرکت، از ایمن سازی 95 درصدی افراد در برابر ابتلا به کرونا حکایت دارد.

اگرچه عرضه این دو واکسن در ماه های آینده محدود است، آمریکا بخش زیادی از عرضه اولیه شرکت فایزر و همه 100 میلیون دُز شرکت مودرنا را خریداری نموده است.

این دو شرکت پیش بینی نموده اند که برای ایمن سازی یک میلیارد نفر تا خاتمه سال 2021 واکسن دارند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون 14 میلیون و 108 هزار و 606 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند و بیش از 276هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات 2020 ریاست جمهوری مهار فرایند کرونا در کشور را متوقف نموده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 775

به "خبرنگاران کوشش اوباما، بوش و کلینتون برای اعتماد مردم آمریکا به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوشش اوباما، بوش و کلینتون برای اعتماد مردم آمریکا به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید