خبرنگاران تماشای زنده پدیده کسوف از رصدخانه غدیر اهواز

به گزارش درگ فایل، اهواز-خبرنگاران- مدیرپژوهش سرا و رصدخانه دانش آموزی غدیر اهواز گفت: پدیده خورشید گرفتگی (کسوف) فردا یکشنبه یکم تیرماه ساعت 8:45 دقیقه به صورت زنده از این رصدخانه برای علاقمندان پخش می گردد.

خبرنگاران تماشای زنده پدیده کسوف از رصدخانه غدیر اهواز

قاسم رضایی راد شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران بیان نمود: فردا پدیده خورشیدگرفتگی در منطقه رخ خواهد داد که در خوزستان 56.6 درصد خورشید دچار پدیده کسوف خواهد شد، بیشترین میزان خورشید گرفتگی در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

وی گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا امکان پذیرش دانش آموزان در این رصدخانه برای تماشای این پدیده وجود ندارد به همین دلیل این امکان فراهم شده تا این اتفاق زیبا به صورت زنده از آدرس اینستاگرامی Ghadir.Obse برای علاقمندان قابل مشاهده باشد.

رضایی ادامه داد: تاکید ستاره شناسان براین است که با عینک مخصوص و یا عینک جوشکاری، خورشید گرفتگی مشاهده گردد و علاقمندان از نگاه کردن مستقیم به آسمان و تماشای پدیده با چشم بدون محافظ خودداری نمایند.

وی گفت: وقوع این پدیده از ساعت 8:53 دقیقه تا 9:30 دقیقه صبح فردا یکم تیرماه قابل مشاهده است و در این رصدخانه پژوهش و مطالعه شراره های خورشید کسوف انجام خواهد شد.

رصدخانه غدیر اهواز یکی از پنج رصدخانه برتر کشور

مدیرپژوهش سرا و رصدخانه غدیر اهواز ادامه داد: این مرکز اولین رصدخانه دانش آموزی کشور است و جزء پنج رصد خانه برتر کشورمعرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه این پژوهش سرا از مراکز علمی فعال در بحث ستاره شناسی است گفت: یک گنبد پنج متری آسمان نما و یک گنبد رصدخانه ای در این مرکز وجود دارد که صورت واقعی و مجازی در شرایط بد آب و هوایی امکان رصد آسمان را فراهم نموده است.

رضایی گفت: امتیازی که این رصدخانه را متمایز نموده امکان پخش زنده رصد آسمان بر روی مانیتور است که این امکان فضا را برای آموزش دانش آموزان به صورت همزمان با تماشای آسمان فراهم می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 498

به "خبرنگاران تماشای زنده پدیده کسوف از رصدخانه غدیر اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تماشای زنده پدیده کسوف از رصدخانه غدیر اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید