خبرنگاران صلح قره باغ با حضور تکفیری ها در منطقه پایدار نیست

به گزارش درگ فایل، تهران- خبرنگاران- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صلح پایدار در قره باغ با حضور نیروهای تکفیری و بیگانگان پایدار نخواهد ماند و کشورهای منطقه این توانایی را دارند که آرامش را ایجاد و از صلح پایدار مراقبت نمایند.

خبرنگاران صلح قره باغ با حضور تکفیری ها در منطقه پایدار نیست

جهت دریافت خدمات معماری ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

عباس مقتدایی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران درباره صلح میان آذبایجان و ارمنستان برای انتها دادن درگیری قره باغ، اضافه کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران ایجاد الفت بین کشورهای همسایه است و از ابتدای مناقشه، جمهوری اسلامی ایران با اعزام معاون وزیر امور خارجه خود به جمهوری آذربایجان و ارمنستان، به همراه کشورهای خواستار، راهبردها و طرح های خود را برای حل این مناقشه اعلام کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معاون وزیر خارجه ایران گفت و گوهای لازم را با عالی ترین مقامات طرفین مناقشه قره باغ انجام داد و طرح صلح خود را نیز تشریح کرد. البته معتقدیم هیچ کشوری نباید خاک کشور دیگری را اشغال کند و در عین حال همه اتباع و مهاجران این کشورها باید از آزادی در بالاترین سطح خود برخوردار باشند و از حقوقی که برای آنها در نظر گرفته شده، بهره مند شوند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند منطقه دیدگاه هایی در صلح قره باغ دارد که باید مورد توجه طرفین مناقشه و کشورهای منطقه قرار بگیرد، یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که صلح پایدار در قره باغ با حضور نیروهای تکفیری و بیگانگان پایدار نخواهد ماند بلکه کشورهای منطقه این توانایی را دارند که آرامش را در منطقه ایجاد و از صلح پایدار مراقبت نمایند.

وی ادامه داد: پیش از این، مواضع اصولی جمهوری اسلامی به درستی نشان داده که می تواند در بزنگاه های خاص که خطر در کمین کشورهای اطراف و همسایگان است، یاری نموده و از منافع خود و همسایگان منطقه مقابل نیروهای تکفیری که از سوی بیگانگان حمایت می شوند، دفاع کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به امنیت کشور و حفاظت از مرزهای خود بسیار حساس است و توجه ویژه ای به آن دارد، گفت: در صورت بروز هر گونه تحرکات خاص در مرزهای شمال غربی کشور، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همان برخورد و رفتاری را خواهند داشت که پیش از این با نیروهای تکفیری در عراق و سوریه اعمال کردند و اجازه نمی دهند مرزهای کشور ناامن شوند.

مقتدایی با اشاره به توان اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران که همسایگان نیز به آن اذعان دارند، گفت: تجربه تاریخی نشان داده که جمهوری اسلامی ایران واکنش های دقیق، منطقی و مبتنی بر تدبیر و بازدارندگی لازم را برابر هرگونه تحرکات خاص دارد و آزموده را دوباره آزمودن خطا است.

وی اعلام کرد: پیش از این کشورهای غربی و آمریکا با مستقر کردن نیرو در منطقه به دنبال اهدافی در عراق و سوریه بودند که مدافعان کشور آنها را سرجای خود نشاندند و نشان دادند که ایران اسلامی بر سر منافع ملی خود با هیچ کشور یا گروهی شوخی ندارد.

به گزارش خبرنگاران، درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 6 مهرماه گذشته شروع شد و با وجود دخالت میانجیگران بین المللی سه بار توافق آتش بس میان دو طرف حاصل شد، اما این توافق ها رعایت نشد تا این که توافق آتش بس و صلح در تاریخ بیست آبان (دهم نوامبر) میان دو طرف حاصل شد.

به ابتکار روسیه، سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای الهام علی اف رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 730

به "خبرنگاران صلح قره باغ با حضور تکفیری ها در منطقه پایدار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صلح قره باغ با حضور تکفیری ها در منطقه پایدار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید