خبرنگاران هفت طرح عمران شهری لار به بهره برداری رسید

به گزارش درگ فایل، لارستان- خبرنگاران- هفت طرح عمرانی شهری ، خدماتی و رفاهی با اعتباری افزون بر 81 میلیارد ریال روز شنبه و در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرهای قدیم و جدید لار مرکز شهرستان لارستان با حضور مسئولان اجرایی به بهره برداری رسید.

خبرنگاران هفت طرح عمران شهری لار به بهره برداری رسید

مهمترین طرح های به بهره برداری رسیده در حوزه عمران شهری لار شامل زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر با اعتباری افزون بر 23 میلیارد ریال، بهسازی خیابان معلم با اعتباری حدود 27 میلیارد ریال و احداث بازارچه بوستان با اعتباری بیش از 22 میلیارد ریال است.

محوطه سازی پیاده راه خیابان شهید طاهری با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 630 میلیون ریال، اجرای دیواره ساحلی سطح شهر با اعتباری حدود 9 میلیارد و 247 میلیون ریال، محوطه سازی شهرک بعثت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 280 میلیون ریال و تکمیل ساختمان شورای اسلامی شهر با اعتباری در حدود دو میلیارد و 150 میلیون ریال نیز در شهر لار به بهره برداری رسید.

شهردار لار به یکی از اهداف و برنامه های مدیریت شهری با رویکرد و نگاه درآمدزایی و اشتغال توام با توسعه شهری و خدمات رفاه عمومی شهروندان اشاره و پروژه بازارچه بوستان را به عنوان یکی از پروژه های شاخص در این راستا مطرح نمود.

محمدرضا قنبرنژاد افزود: این پروژه با بیش از یک هزار و 200 متر مربع مساحت و 840 متر مربع زیربنا در یک طبقه احداث شده است.

شهردار لار افزود: بازارچه بوستان شامل 14 باب واحد تجاری است که برای 30 نفر شغل ایجاد کرده است و پارکینگ موتورسیکلت و دوچرخه، فضای سبز، نشیمن و فواره از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: هر 14 باب مغازه دارای انشعاب آب، برق، روشنایی و سیستم سرمایش اسپلیت است که از این تعداد، 4 باب مغازه دارای انشعاب گاز نیز است.

شهردار لار همچنین گفت: هم اینک حدود 12 پروژه شاخص شهری اعم از ساماندهی کالبد شهری، توسعه میدان ها و ساخت مجتمع های تفریحی و گردشگری وبوستان ها و پارک های محله ای، اجرای طرح های توسعه ای در سطح شهرهای قدیم و جدید ومتناسب با موقعیت و ساختار و کالبدی شهرهای قدیم و جدید پیش بینی شده اند که با بهره برداری از آنها شاهد تحولی اساسی برای رفاه و آسایش شهروندان و گردشگران ورودی به این شهرها خواهیم بود.

قنبرنژاد بیان نمود: در شهر جدید لار سعی شده که تمام خدمات رفاهی و عمومی شهر با طراحی ها و ساختار مورد نظر شهر بدون کوچه همراه باشد و هر گونه طرح های عمرانی و سرمایه گذاری نیز با مشاوره مهندسان و روش های علمی شهرسازی طراحی و اجرایی شده است.

فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: دولت تدبیرو امید با وجود همه کمبودها، محدودیت های اقتصادی، تنگناهای موجود اقتصادی و بیماری کرونا اما با قدرت، صلابت، جدیت و تدبیر لحظه ای از خدمت صادقانه به مردم کوتاهی نکرده است.

طراحی ها و توسعه شهری متناسب با ساختار و کالبد شهر باشد

جلیل حسنی گفت: یکی از شاخص های مثبت و ممتاز در دولت تدبیرو امید، رویکردهای توسعه مدارانه و عدالت محور به مناطق کمتر توسعه یافته بوده است.

وی شرح داد: عمران و توسعه شهری در کنار توسعه روستایی از اولویت ها و راهبردهای دولت با رویکرد و هدف خدمترسانی بهتر و مطلوب تر به مردم و شهروندان است.

وی شرح داد: طرح ها و برنامه های مدیریت شهری و اجرای پروژه های عمرانی در شهرهای لار قدیم و جدید لار باید متناسب با ساختار و کالبد شهری آنها طراحی شود.

حسنی بیان داشت: شهر جدید لار با ساختاری مدرنیته، ویلایی و تنها شهر بدون کوچه و بن بست در ایران و حتی خاورمیانه شناخته می شود و شهر قدیم نیز محل رجوع و کانون توجه بزرگان و تجار و بازرگانانی در گستره و سیر تحولات تاریخی، سیاسی ، اقتصادی و حتی فرهنگی برای مردمان این منطقه محسوب می شود.

فرماندار لارستان تاکید کرد: توسعه و آبادانی هر دو شهر نیز برای مردم و شهروندان حیاتی و از مطالبات و خواسته های جدی آنان در شرایط کنونی است که باید این مهم مورد توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

شهرستان لارستان در سال 1388 با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

این شهرستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود 230 هزار نفر در فاصله حدود 380 کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 979

به "خبرنگاران هفت طرح عمران شهری لار به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت طرح عمران شهری لار به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید