خدمات پرتعداد اقتصادی به شرکت های خلاق تعلق گرفت

به گزارش درگ فایل، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق برای تنوع بخشی هر چه بیشتر به منابع اقتصادی مورد احتیاج اکوسیستم توسعه صنایع نرم و هویت ساز، با صندوق ها و مراکز مختلفی همکاری دارد.

خدمات پرتعداد اقتصادی به شرکت های خلاق تعلق گرفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید مهدی حیاتشاهی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق در باره کارکرد ها و خدمات این صندوق گفت: صنایع خلاق از دو جنبه دارای اهمیت هستند. اول اینکه عموماً رشد این صنایع به نسبت میانگین رشد صنعتی، از رشد بالاتری بهره مند است و خصوصاً در سال های اخیر علیرغم بحران های مالی جهانی، همواره توان خویش را حفظ نموده و بخش مهمی از اشتغال را در صنایع کوچک و میانه هم ایجاد نموده اند. دوم این که این صنایع از تاریخ و فرهنگ و میراث فرهنگی، طبیعی و تاریخی نشات گرفته و رشد می نمایند و علاوه بر جنبه مالی و کارآفرینی، بستری برای معرفی و توسعه فرهنگ و سنت بوده و ایجادنماینده تنوع فرهنگی هستند.

وی اضافه نمود: کوتاه شدن زمان بازگشت سرمایه نسبت به سایر زمینه ها امکان افزایش تعداد سرمایه گذاری را در بازه زمانی مشخص افزایش می دهد و این از جمله مزایای این صندوق است. بعلاوه باید توجه داشت که حجم کمتر سرمایه گذاری امکان ارائه خدمات به تعداد بیشتری طرح را ایجاد و از نظر آماری مقدار ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

حیاتشاهی ضمن شرح بیشتر در خصوص کارکرد های این صندوق گفت: با شروع برنامه حمایت از اقتصاد خلاق و صنایع خلاق در قالب برنامه توسعه اکوسیستم شرکت های خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احتیاج به یک مرجع مالی و تخصصی برای ارائه خدمات در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و گیاهان دارویی شناسایی شد که به ایجاد این صندوق منجر شد؛ لذا برنامه ایجاد، راه اندازی و اخذ مجوز ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق شروع و در سال 1400 شروع به کار کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، با اشاره به اهداف مشخص شده برای این نهاد، اضافه نمود: این صندوق دارای دو رویکرد کلی در فعالیت ها و خدمات خود می باشد. اول: ارائه خدمات مالی و توسعه ای به شرکت های خلاق و نوآور در جهت رشد و توسعه فعالیت، بازار و عایدی این شرکت ها، با روش های ارائه انواع تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری، لیزینگ، توسعه بازار و مشاوره.

وی بعلاوه گفت: رویکرد دوم ارائه خدماتی مانند کارگزاری مالی، مدیریت و مشاوره منابع، سرمایه گذاری، ارزیابی، ارائه تسهیلات، است. در حال حاضر خدمات این صندوق شامل صدور ضمانت نامه و ارائه تسهیلات بر اساس درخواست متقاضیان و مصاحبه اولیه با آن ها در حال ارائه است.

متقاضیان می توانند شرایط اولیه خود را به وسیله سایت این صندوق به آدرس Cidfund.ir آنالیز و به وسیله راه های ارتباطی معرفی شده در این سایت جهت مذاکره اولیه، بیان شرایط و خواسته های خود با واحد های خدماتی مرتبط ارتباط برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1129

به "خدمات پرتعداد اقتصادی به شرکت های خلاق تعلق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات پرتعداد اقتصادی به شرکت های خلاق تعلق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید