خطر سکته قلبی را با این روش تا 62 درصد کاهش دهید

به گزارش درگ فایل، محققان در آنالیز های اخیر خود دریافتند زنان با یک روش ساده می توانند خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تا 60 درصد کاهش دهند.

خطر سکته قلبی را با این روش تا 62 درصد کاهش دهید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، تحقیقات نشان می دهد زنان مسن تری که مرتباً در حال شست و شو هستند، خانه شان را تمیز و غذا درست می نمایند، قلب سالم تری نسبت به آنهایی دارند که از کارهای خانه دوری می نمایند.

براساس این مطالعه، زنان سالمندی که روزانه 4 ساعت کار خانه انجام می دهند، خطر مرگ را تا 62 درصد کاهش می دهند. فعالیت هایی که شامل ظرف شویی، آشپزی و باغبانی می شد به حفظ تناسب قلب یاری کرد.

محققان کالیفرنیایی تأثیر فعالیت سبک روزانه را بر روی 5500 زن میزان گیری کردند و نتایج به دست آمده از آن نشان داد، این دسته از زنان بواسطه فعالیت روزانه شان خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تقریباً دو سوم کاهش می دهند.

مجموعه ای از مطالعات قبلاً نشان داده اند که ورزش اختصاصی منظم، مانند پیاده روی سریع، برای حفظ سلامت قلب حیاتی است.اما تحقیقات نو در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که فعالیت های کم تر نیز می تواند به زنان یاری کند سالم تر بمانند و به طور بالقوه عمر طولانی تری داشته باشند.

حمله قلبی و سکته عامل اصلی مرگ و میر زنان در ایالات متحده و مسئول یک پنجم کل مرگ و میرهای ثبت شده در میان زنان در سال 2015 است.

بیماری قلبی عروقی یک اصطلاح کلی برای انواع شرایطی است که بر قلب یا عروق خونی تأثیر می گذارد که معمولاً به علت تجمع رسوبات چربی در شریان ها است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1468

به "خطر سکته قلبی را با این روش تا 62 درصد کاهش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر سکته قلبی را با این روش تا 62 درصد کاهش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید