در گلدان چمن بکارید

به گزارش درگ فایل، نگاه کردن به چمن هایی سبز و شاداب در هر موقعی از سال بهار را به یاد ما می اندازد و روحیه مان را تغییر می دهد. حتی اگر این چمن ها در گلدانی کوچک کاشته شده باشند و بر روی میز درون پذیرایی جای گرفته باشند.

در گلدان چمن بکارید

چمن گیاهی زیبا است که اغلب نادیده گرفته می گردد. چمن را می توان به عنوان گیاه خانگی، درون گلدان و در خانه هم پرورش داد. برای این کار باید چمن را داخل گلدان بکارید. کاشت چمن در داخل گلدان خیلی از کاشت آن در زمین متفاوت نیست. اما اگر هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید با ما همراه باشید تا یاد بگیرید.

برای چمن هاتان از هر گلدانی که دوست دارید بهره ببرید؛ گلدان های سفالی، زیر گلدانی های کم عمق، گلدان های فانتزی و یا سینی کشت. اگر چه گلدانی پر از چمن خود به میزان کافی زیبا است، اما می توانید با تزئیناتی خاص هر فصل و فضا آن را زیباتر کنید. مثلا در بهار و تابستان در لا به لای چمن ها گل بکارید، در پاییز یک کدو تنبل کوچک در وسط گلدان تان قرار دهید و در زمستان کریستال های برف بسازید و روی چمن هاتان را با آن تزئین کنید. سعی کنید رنگ گلدان را هماهنگ با رنگ دکوراسیون خانه انتخاب کنید.

بعلاوه می توانید با کاشت گیاهانی تقریبا هم شکل چمن هم گلدان تان را زیباتر کنید. مثلا می توانید در قسمتی از گلدان چمن و در قسمتی دیگر از آن خزه بکارید. و یا مثلا می توانید خاک را در وسط گلدان به شکل تپه ای درآورید، بر روی این تپه چمن بکارید و در اطراف آن آویشن رونده. خلاصه که کارهای زیادی می توانید انجام دهید و ایده های بسیاری را می توانید اجرا کنید. کاشت ساکولنت را هم نباید فراموش کنید.

به چه وسایلی احتیاج داریم:

- جعبه چوبی مستطیل شکل یا هر نوع گلدانی که دوست داشته باشید

- خاک گلدان

- سنگریزه

- بذر علف گندم (Wheatgrass)

- آب پاش

- شمع هایی با جا شمعی کوچک (یا هر وسیله زینتی دیگری)

مراحل کار

1- دو هفه قبل از زمانی که می خواهید گلدان چمنی تان آماده باشد آغاز کنید. ابتدا کف گلدان یا جعبه را با لایه ای نازکی از سنگریزه بپوشانید، این لایه حکم زهکش را دارد و از پوسیده شدن ریشه های چمن در اثر ماندن آب اضافی جلوگیری می نماید. زیر گلدانی را نباید فراموش کنید. سپس درون جعبه یا گلدان تان را با خاک پر کنید، به میزان ای خاک در گلدان بریزید که تنها 2 تا 3 سانتی متر از لبه گلدان خالی از خاک بماند. بذر علف گندم را به صورت لایه نازکی روی خاک بریزید و روی بذرها را با لایه ای از خاک به ضخامت نیم سانتی متر بپوشانید.

2- خاک را از طریق آبپاش به طور کامل مرطوب کنید. بلافاصله بعد از کاشت، خاک را به طور کامل با آبپاش مرطوب کنید. سپس گلدان یا جعبه تان را در مکانی با آفتاب زیاد و مستقیم، مثلا جلوی یک پنجره جنوبی، قرار دهید. خاک را از طریق آبپاش به طور مرتب مرطوب، و نه خیس، نگه دارید.

3- زمانی که ارتفاع چمن به 5 سانتی متر رسید، شمع ها یا هر تزئین دیگری که در نظر گرفته اید را در وسط چمن ها جاسازی کنید.

  • می توانید چمن هاتان را درون گلدان هایی دراز و باریک بکارید تا بعدا آنها را در لبه پنجره یا طاقچه بالای بخاری بگذارید و یا حتی از آنها برای تزئین میز شام در لا به لای غذاها بهره ببرید.
منبع: فوت و فن / bhg.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1543

به "در گلدان چمن بکارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گلدان چمن بکارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید