دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی

به گزارش درگ فایل، دیوارکوب به پوششی گفته می گردد که از آن بر روی دیوار استفاده شده و نه تنها باعث زیبایی فضای اتاق می گردد بلکه عیوب آن را نیز می پوشاند. دیوار کوب با نام دیوارپوش نیز شناخته می گردد و در انواع مختلف قابل تهیه می باشد. در ادامه این مطلب از ما با ما همراه باشید و با انواع و کاربرد این المان بیش تر آشنا شوید.

دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی

جهت دریافت خدمات آلاچیق در حیاط منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

نقش دیوارکوب در دکوراسیون داخلی

یکی از نکات مهمی که در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش دارد، تزئین دیوار می باشد. دیوارها نقش موثری در زیباسازی فضای اتاق داشته و جلوه زیبایی به آن می بخشد. دیوارکوب ها انواع مختلفی دارند و به عنوان پوشش دیوار استفاده می گردد. استفاده از دیوارکوب در قسمت های مختلف خانه و ساختمان می تواند باعث از بین رفتن یکنواختی شده و جلوه بصری مناسبی ایجاد کند. اما باید به یاد داشت که از این المان به شکل صحیحی استفاده گردد. هم چنین در هنگام نصب دیوارکوب باید ابتدا زیرسازی مناسبی برای آن انجام گردد تا دیوارکوب به خوبی بر روی دیوار نصب گردد. دیوارکوب ها در انواع رنگ و طرح وجود دارند. در ادامه به معرفی انواع دیوارکوب می پردازیم.

انواع دیوارکوب

دیوارکوب ها انواع مختلفی دارند که می توان به نمونه های پی وی سی و ام دی اف اشاره نمود.

دیوارکوب PVC

دیوارکوب PVC به دو دسته تقسیم بندی می گردد:

  • دیوارکوب PVC توخالی
  • دیوارکوب PVC توپر

دیوار کوب پی وی سی توخالی

دیوارکوب پی وی سی توخالی، خصوصیات متفاوت و منحصر بفردی دارد که از جمله می توان به دوام، کیفیت بالا و مقاومت آن ها در برابر رطوبت و پوسیدگی اشاره نمود. اما از آن جایی که این مدل دیوارکوب توخالی است ممکن است در اثر برخورد یک شی نوک تیز به راحتی سوراخ گردد. این دیوارکوب ها در دو نمونه چاپی و روکش دار موجود می باشند که می توان گفت نمونه های روکش دار از مقاومت و پایداری بالاتری برخوردار هستند. دیوارکوب های پی وی سی روکش دار از قیمت بالاتری نسبت به انواع چاپی برخوردار هستند و استفاده از آن ها در مکان های پر رفت و آمد گزینه ای مناسب برای انتخاب می باشد.

دیوارکوب پی وی سی توپر

دیوارکوب پی وی سی توپر یا فومیزه نمونه ای از دیوارکوب هایی هستند که از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می گردد. از ویژگی های این گونه دیوارکوب ها می توان به چگالی کم، وزن سبک، استحکام بالا، قابلیت حمل آسان، قابلیت شستشو و مقاومت در برابر ساییدگی اشاره نمود. امکان برش دهی این گونه دیوارکوب ها در اندازه های مختلف وجود دارد و نصب آن به آسانی صورت می گیرد.

دیوار کوب MDF

در ساخت این دیوارکوب از ام دی اف استفاده می گردد. از ویژگی های این گونه دیوارکوب ها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه و ایجاد هرگونه خراش بر روی آن ها اشاره نمود. این گونه دیوارکوب ها می توانند به عنوان عایقی مناسب در برابر صوت و حرارت نیز عمل نمایند.

مزایای استفاده از دیوارکوب

استفاده از دیوارکوب مزایایی به همراه دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دیوارکوب ها سبک بوده و از دوام بالایی برخوردار هستند.
  • نصب آن ها آسان و سریع می باشد.
  • استفاده از آن ها می تواند به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز ایفای نقش کند.
  • تنوع رنگ و طرح در آن ها بالا می باشد.
  • نصب دیوارکوب بر روی کلیه سطوح امکان پذیر است.
  • دیوارکوب ها در برابر نفوذ حشرات نیز مقاوم می باشند.

دیوارکوب MDF و PVC چه تفاوت هایی دارند؟

از جمله تفاوت های دیوارکوب ام دی اف و پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دیوارکوب ام دی اف نسبت به نمونه های پی وی سی زیباتر می باشند.
  • مقاومت دیوارکوب MDF نسبت به نمونه های PVC بیش تر می باشد.
  • در صورت تمایل به استفاده از دیوارکوب در محیط هایی که از آب و هوای مرطوب برخوردارند، بهتر است از نمونه های پی وی سی بهره ببرید.

از دیوارکوب در چه قسمت هایی می توان استفاده کرد؟

استفاده از دیوارکوب در قسمت های مختلف مختلف خانه می تواند تاثیرگذاری فراوانی در دکوراسیون داخلی داشته باشد. یکی از قسمت هایی که استفاده از دیوارکوب برای آن می تواند انتخاب مناسبی باشد، ورودی خانه می باشد. چرا که ورودی خانه اولین قسمتی است که افراد در هنگام ورود به خانه با آن رو به رو می شوند بنابراین انتخاب نمونه مناسب از دیوارکوب برای این قسمت نکته بسیار مهمی است. برای انتخاب نمونه مناسب دیوارکوب در این قسمت باید به میزان نور طبیعی و نورپردازی آن توجه داشته باشید. در صورتی که میزان نور در این قسمت کم است بهتر است از رنگ های روشن برای انتخاب دیوارکوب استفاده نمایید.

برای استفاده از دیوارکوب در اتاق نشیمن بهتر است ابتدا دیوار شاخص را تعیین نموده و سپس برای تزئین آن از دیوارکوب مناسب بهره ببرید. این کار می تواند باعث ایجاد تغییر زیادی در اتاق نشیمن گردد. اما به یاد داشته باشید که تنها برای یک دیوار از این المان استفاده نمایید.

اگر تمایل به استفاده از دیوارکوب در آشپزخانه دارید، بهترین قسمت دیوار بین کابینتی می باشد. استفاده از دیوار کوبی که رنگ آن با رنگ کابینت ها هماهنگی داشته باشد، نکته مهمی است که باید به آن توجه گردد.

برای استفاده از دیوارکوب در اتاق خواب بهترین مکان دیواری است که در پشت تخت خواب قرار گرفته است. اجرای یک نورپردازی مناسب در این قسمت می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آن داشته باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 80

به "دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید