رشته مجذوب کننده طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن

به گزارش درگ فایل، در دو دهۀ اخیر شاهد ورود روش های نوین طراحی و دکوراسیون داخلی در کشور هستیم، به نحوی که بسیاری از ساختمان ها اعم از مسکونی، تجاری، اداری و غیره با استفاده از طراحی و دکوارسیون های روز جهان ساخته می شوند و علاوه بر ظاهر زیبا، امکانات متعددی را در اختیار ساکنین قرار می دهند. در این خصوص مؤسسات مختلفی اقدام به برگزاری کلاس های آموزش طراحی داخلی و دکوراسیون کرده اند تا علاوه بر تربیت افراد متخصص و دارای مهارت کافی، بتوانند گامی مؤثر در جهت ساخت بناهای استاندارد و با کیفیت عالی بر دارند؛ ازاین رو لازم دانستیم تا شما را با رشتۀ مجذوب کننده و منحصر به فرد طراحی و دکوراسیون داخلی و دوره های لازم در این زمینه نظیر آموزش تری دی مکس و آموزش اتوکد آشنا سازیم.

رشته مجذوب کننده طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن

برای کسب دانش، تجربه و مهارت در حوزۀ طراحی و دکوراسیون داخلی می بایست افراد ضمن فراگیری مفاهیم تئوری، دوره های آموزشی مختلف را بگذارند؛ به علت اینکه این رشته از زیرشاخه های معماری و عمران است و آموزش تری دی مکس و اتوکد از آموزش های پایه و اساسی آن به شمار می رود؛ بنابراین اگر قصد ورود به این رشته را دارید و می خواهید با دانش و تخصص کافی وارد این عرصه شوید، باید دوره آموزش تری دی مکس و اتوکد را بگذارنید.

طراحی و دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی و دکوراسیون داخلی از رشته های پرکاربرد درزمینۀ ساختمان سازی است که تمامی حساسیت و دقت خود را برای طراحی داخلی سازه و چیدمان فضا به کار می گیرد. درواقع این علم با هدف زیباسازی محیط به وجود آمده و عملکرد مطلوب آن سبب شده تا بناهای متعددی با طراحی و دکور مجذوب نماینده احداث شوند. البته برای پیروزیت در این راه می بایست دوره های جامع آموزش طراحی داخلی و سایر نرم افزارهای مورداحتیاج نظیر آموزش اتوکد و تری دی مکس طی نمایید تا پس از کسب دانش و تخصص کافی، بتوانید طراحی داخلی و دکوراسیون ساختمان ها را به برترین نحو ممکن انجام دهید.

دانش آموختگان این رشته، طراح دکوراسیون داخلی نامیده می شوند ، البته در کنار گذراندن دوره های آموزش طراحی داخلی،طراحان باید ذوق هنری داشته باشند تا در کنار تخصص و تجربۀ دکوراسیون داخلی، اماکن مختلف را به حالت ایده آل و مطلوب در بیاورند.

تاریخچۀ رشته طراحی و دکوراسیون داخلی

تا اواخر قرن 18 میلادی مردم بر اساس استعداد و خلاقیت خود، منازل مسکونی، کاخ ها، قصرها، کاروانسراها و غیره را می ساختند و بسیاری از آثار تاریخی و بناهای موجود در کشورهای مختلف حاصل ذوق و استعداد نسل های گذشته است، اما در اواخر قرن 18 و اوایل قرن نوزدهم میلادی، رشته ای تحت عنوان طراحی و دکوراسیون داخلی به وجود آمد و دانش آموختگان این رشته به عنوان طراحی داخلی ساختمان مشغول به کار شدند. با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری اطلاعات به این عرصه، نرم افزارهای متعددی به یاری طراحان آمده اند و فرآیند طراحی و ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی ساختمان را برای فرد طراح دکوراسیون داخلی راحت تر نموده اند.

درصورتی که قصد ورود به این رشتۀ مجذوب نماینده را دارید؛ توصیه می کنیم حتماً در دوره آموزش طراحی داخلی و نرم افزارهای مرتبط با آن مانند دوره آموزشی تری دی مکس و اتوکد شرکت کنید تا علاوه بر افزایش بار علمی، به لحاظ عملی نیز در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید.

تفاوت بین معمار داخلی با طراح دکوراسیون داخلی

به طورکلی معمار وظیفۀ مدیریت، ساماندهی فضا و محل قرارگیری هر یک از بخش های ساختمان را برعهده دارد؛ بدین صورت که معین می نماید که هرکدام از بخش ها به چه صورت قرار بگیرند، اما درمقابل، طراح دکوراسیون با شناسایی نوع کاربری محیط و احتیاج مخاطبان (افکار مردم)، تغییرات اساسی در ظاهر اماکن مختلف ایجاد می نماید و موجب افزایش زیبایی و مجذوب نمایندهیت آن می گردد. به عبارتی می توان گفت طراح دکوراسیون پس از طی دوره های آموزش طراحی داخلی، آموزش اتوکد و تری دی مکس، سطح مهارت و تخصص خود را افزایش داده و به راحتی می تواند تغییرات اساسی در ساختار سازه به وجود بیاورد و موجب بهبود ظاهر و زیباسازی آن گردد.

ورود به دانشگاه و تحصیل در رشتۀ طراحی و دکوراسیون داخلی

طبق تحقیقات و آنالیز های اجرا شده، به این نتیجه دست یافتیم که طراحی و دکوراسیون داخلی از رشته های محبوب و دارای متقاضی زیاد در دانشگاه است، به گونه ای که هرساله تعداد زیادی از دانشجویان، این رشته را برای کسب علم و مهارت های روز جهان و اشتغال در بازار کار مطلوب آن انتخاب می نمایند. شما نیز درصورتی که قصد تحصیل در این رشتۀ پرطرفدار را دارید، باید بدانید که به وسیله دو رشتۀ تحصیلی ریاضی فیزیک و هنر می توانید با قبولی در کنکور، این رشته را برای ادامۀ تحصیل انتخاب کنید.

البته در این راستا افراد زیادی هستند که با فراگیری تجربی این علم و ضمن گذراندن دوره های آموزش طراحی داخلی و نرم افزارهای مربوط به آن از قبیل آموزش تری دی مکس و اتوکد، به عنوان طراح دکوراسیون داخلی مشغول به کار می شوند. در ابتدا ممکن است با خود بیندیشید که از لحاظ علمی این افراد با دانش آموختگان دانشگاهی در یک سطح قرار ندارند؛ بله درست است، اما برای فراگیری سریع تر علوم طراحی داخلی و ورود به بازار کار پرعایدی آن، می بایست روش دوم را انتخاب کنید، بدین ترتیب که با گذراندن دوره آموزش طراحی داخلی، دوره آموزش اتوکد و سایر نرم افزارهای موجود، به یک طراح باتجربه و ماهر تبدیل شوید و کار خود را به صورت رسمی شروع نمایید.

مهارت های مهم در دوره های آموزش طراحی داخلی

با توجه به اینکه هدف از برگزاری دوره های آموزش طراحی داخلی و نرم افزارهای مورداحتیاج در این زمینه به منظور افزایش آگاهی، توان و تخصص افراد صورت می گیرد، یک سری مهارت ها به فراگیران آموزش داده می گردد. برخی از مهم ترین این مهارت ها به توضیح زیر عبارت است از:

- آشنایی با احتیاج و روحیات مشتریان:

تا زمانی که نسبت به احتیاج و روحیات مخاطب خود شناخت کافی نداشته باشید، نمی توانید آن طور که باید و شاید تغییرات اساسی در فضای داخلی انجام دهید و بعلاوه چیدمان وسایل را به گونه ای قرار دهید که فضای داخلی ساختمان به مطلوب ترین شکل ممکن در بیاید. بدین منظور در تمامی دوره های آموزش طراحی داخلی علاوه بر بیان مفاهیم اولیه و آموزش تری دی مکس و اتوکد، نحوۀ آشنایی با احتیاجهای اساسی مخاطب به فراگیران آموزش داده می گردد.

- افزایش دقت کار:

طراحی داخلی هر بنا مستلزم صرف وقت و دقت بالا است. بر همین اساس هرچه دقت فراگیران بیشتر باشد، به تبع فضای داخلی محیط، جلوه و طراحی بهتری خواهد داشت.

- انجام طراحی متناسب با خواسته مشتری:

در تمامی مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون باید احتیاج و خواسته مخاطب در اولویت قرار بگیرد و مراحل طراحی با توجه به آن انجام گردد؛ ازاین رو در دوره آموزش طراحی داخلی این مهارت اساسی و مهم به دانشجویان و فراگیران آموزش داده می گردد.

خاطرنشان می گردد که برای ورود به بازار کار پررونق این رشته باید دوره های مختلف آموزش طراحی داخلی را در دانشگاه یا سایر مؤسسات آموزشی بگذرانید تا با کسب مهارت های لازم و مورداحتیاج، راحت تر و سریع تر مشغول به کار شوید و عایدی کسب کنید.

سخن آخر

رشته طراحی و دکوراسیون داخلی از پرعایدیترین رشته های تحصیلی است و افراد زیادی پا به عرصه فراگیری علوم مختلف آن گذاشته اند،آکادمی طراحی داخلی تصویرگران پویا اندیش با سابقه بیش از 3 دهه آموزش در حوزه هنر های تجسمی، هنرجویان پیروز و حرفه ای را تربیت نموده اند و کارنامه ای پیروز در این زمینه دارند. جهت شرکت در کلاس و دوره آموزش طراحی داخلی جامع می توانید به وسیله آدرس وب سایت https://decorasion.ir/ با این مجموعه پرتلاش آشنا شوید و با شماره تلفن های 02122580505 و 02122587587 یا 02128111110 تماس بگیرید و اطلاعات و هدایت های اولیه را دریافت کنید.قطعاً با افزایش آگاهی، مهارت و تجربه، راستا دستیابی به موقعیت های شغلی بهتر و کسب عایدی بیشتر، هموارتر خواهد شد.

منبع: اتاق
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1582

به "رشته مجذوب کننده طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته مجذوب کننده طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید