رهن و اجاره آپارتمان در زعفرانیه چقدر هزینه دارد؟

به گزارش درگ فایل، یکی ازمناطق شمالی تهران که در گروه گران قیمت های این شهر قرار گرفته است، محله زعفرانیه سابق یا سرلشکر فلاحی است. با توجه به این که زعفرانیه برخلاف سایر بخش های تهران سازه های مختلفی نظیر خانه های مجلل، برج ها و آسمان خراش های سربه فلک کشیده، آپارتمان ها و ساختمان های مختلف و… دارد، یکی از مناطق جالب پایتخت محسوب می گردد. در این مطلب علاوه بر اینکه به امکانات و مراکز رفاهی زعفرانیه نگاهی می کنیم، قیمت خانه ، آپارتمان و برج های این محله را آنالیز خواهیم کرد؛ بنابراین در صورتی که قصد اجاره یا رهن خانه و آپارتمان در زعفرانیه را دارید، در این مطلب با ما همراه باشید.

رهن و اجاره آپارتمان در زعفرانیه چقدر هزینه دارد؟

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

امکانات رفاهی منطقه زعفرانیه

تهران نسبت به سایر شهرهای کشور دارای بیشترین امکانات رفاهی، آموزشی، درمانی و… است. در تهران منطقه 6 و 1 به نسبت بخش های دیگر، امکانات بیشتری دارند. زعفرانیه در ناحیه 2 از منطقه یک شهرداری تهران واقع شده است. این محله به مراکز خرید، موسسات و مراکز آموزشی، بیمارستان و درمانگاه های متعدد و وسایل حمل و نقل کافی مجهز شده است که این موضوع باعث شده قیمت خانه های زعفرانیه بیش از پیش افزایش پیدا کند. برخی از امکانات رفاهی زعفرانیه به توضیح زیر است.

وسایل نقلیه

گرچه اغلب ساکنان این محله ترجیح می دهند با خودروی شخصی خود تردد داشته باشند، اما گاهی برای برخی مسیرها رفت و آمد با وسایل نقلیه انتخاب بهتری است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به زعفرانیه، متروی تجریش است. همچنین تاکسی های اسدآباد و ولنجک به تجریش از محله زعفرانیه عبور می نمایند. بنابراین ساکنان این محله برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی محدودیتی نخواهند داشت.

مراکز خرید

زعفرانیه مراکز خرید متعددی دارد. از جمله پاساژها و مراکز این محله می توان به مرکز خرید زعفرانیه پلازا، بامیک زعفرانیه، پالادیوم، گالریا و بازار روز میوه و تره بار اشاره نمود. این مراکز با ارائه کالاهایی اعم از خوراک، پوشاک، وسایل ورزشی، زیورآلات، لوازم خانگی و… مواد مورد احتیاج ساکنان را تامین نموده اند.

مراکز آموزشی

مراکز تحصیلی دولتی، آزاد، موسسات آموزشی و… گوناگون برای آموزش در حوزه های مختلف همه سنین در زعفرانیه دایر شده است. در نتیجه ساکنان این منطقه دغدغه خاصی برای بحث آموزش و پرورش نخواهند داشت.

مراکز درمانی

بیمارستان ، درمانگاه ، داروخانه و مراکز دامپزشکی زعفرانیه نظیر بیمارستان رامتین، پت شاپ، شهدای تجریش و… باعث شده اهالی این منطقه مشکل یا محدودیتی از نظر مباحث پزشکی و درمانی نداشته باشند.

بوستان و مراکز تفریحی

نظیر هر محله دیگری زعفرانیه هم بوستان و پارک های مختلفی دارد. از جمله بوستان های این محله می توان به بوستان ریحانه، ولنجک، ارغوان و آصف اشاره نمود. فضای سبز زیبا و چشم نواز این بوستان ها محل مناسبی برای پیاده روی و هواخوری است. همچنین بیش از ده باشگاه کوچک و عظیم در زعفرانیه برای ورزش و تندرستی ساکنان وجود دارد.

رهن و اجاره خانه در زعفرانیه

زعفرانیه، آپارتمان، ویلا و برج های مختلف با متراژ و قیمت های گوناگونی دارد. در نتیجه در صورتی که قصد اجاره ملک در این محله را داشته باشید، گزینه های مختلفی پیش روی شما بوده و دست تان برای انتخاب باز خواهد بود. در این بخش قیمت تعدادی از خانه های زعفرانیه با متراژ و امکانات مختلف را آنالیز می کنیم.

خانه های زیر 100 متر

بیشتر آپارتمان های زعفرانیه دارای متراژ بیشتر از150 متر هستند. این موضوع پیدا کردن خانه های کوچک را سخت خواهد نمود؛ اما با کمی جستجو می توانید واحدهای کوچک تر از100 متر هم پیدا کنید. در حال حاضر یک آپارتمان 62 متری تک واحدی در زعفرانیه با قدمت 4 سال و با یک اتاق خواب، انباری و پارکینگ با مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه 3 میلیون و 500 هزار تومان برای اجاره فایل شده است.

در متراژهای عظیم تر نیز آپارتمانی 98 متری با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور در طبقه سوم به صورت تک واحدی با پیش پرداخت 100 میلیون تومان و اجاره ماهانه 5 میلیون تومان آماده واگذاری برای اجاره است؛ اما در صورتی که با سن بنا مسئله ای نداشته باشید، می توانید خانه های قدیمی تر را با قیمت مناسب تری تهیه کنید. در همین حدود متراژ، خانه ای 95 متری با 16 سال سن در طبقه سوم، دارای دو اتاق خواب، سرویس بهداشتی، پارکینگ، انباری، آسانسور، لابی و حیاط که به طور کامل بازسازی شده است، با 50 میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهانه 5 میلیون تومان برای اجاره فایل شده است. چنین خانه ای برای افرادی که بودجه کمی برای اجاره خانه دارند، انتخاب مناسبی خواهد بود؛ اما در صورتی که توان اقتصادی شما برای خانه هایی با متراژ بالاتر کافی است، گزینه های بهتری خواهید داشت.

خانه های بین 100 تا 200 متر

اگر اهل برج نشینی هستید در این متراژ خانه های جذابی می توانید پیدا کنید. برای مثال خانه ای 170 متری در طبقه دوم ساختمانی 10 طبقه به قدمت 2 سال با سه اتاق خواب مستر، دو سرویس بهداشتی مجهز به سونا، استخر، جکوزی، سالن اجتماعات و سالن ورزشی، لابی و نگهبان با قیمتی برابر با 100 میلیون تومان برای ودیعه و اجاره ماهانه 16 میلیون و 500 هزار تومان فایل شده است. از دیگر خانه های بسیار مجهز، اما کم واحد زعفرانیه می توان به واحدی 115 متری دو ساله در ساختمانی 5 طبقه اشاره نمود.

این خانه به دو اتاق خواب مستر، دو پارکینگ، سند و انباری، لابی و سالن اجتماعات، استخر، سونا و جکوزی، آسانسور، سیستم اطفاء حریق، خشکشویی و سالن مطالعه، روف گاردن و سالن ماساژ، حمام ترکی و خودپرداز داخلی، دوربین مدار بسته و نظافتچی و… مجهز شده است. برای رهن کامل این واحد باید 500 میلیون تومان پرداخت کنید. همچنین اگر وجود امکانات ویژه در ساختمان برایتان اهمیتی ندارد و فقط ترجیح می دهید در خانه با این حدود متراژ سکونت داشته باشید، خانه های زیادی پیش روی شما خواهد بود. به عنوان مثال یک خانه قدیمی 150 متری با 17 سال قدمت، دارای سه اتاق خواب، پارکینگ و انباری در طبقه دوم ساختمانی سه طبقه با مبلغ 500 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 6 میلیون تومان برای اجاره فایل شده است. این واحدها برای خانواده های پر جمعیت مناسب هستند.

خانه های 200 تا 300 متر

خانه های متراژ بالای زعفرانیه در بیشتر موارد امکانات و تجهیزات بسیار بیشتری در اختیار ساکنان قرار می دهند. در واقع می توان گفت که برای این متراژ خانه های معمولی و بدون امکانات ویژه در زعفرانیه وجود ندارد. به عنوان مثال، یک خانه نوساز 200 متری با یک سال سن که به سه اتاق خواب مستر مجهز شده است و در طبقه آخر ساختمانی پنج طبقه است و البته مجهز به دو پارکینگ و انباری، استخر و شوتینگ، سیستم اطفاء حریق و دوربین مدار بسته، آلاچیق و باربکیو، حمام ترکی و سالن ماساژ، روف گاردن و حیاط، لابی و نگهبان 24 ساعته، آب و برق اضطراری و… است با قیمت 800 میلیون تومان برای رهن کامل آماده واگذاری است.

در صورتی که توان اقتصادی شما محدود بوده و در عین حال خواستار امکانات و قابلیت های ویژه هستید، می توانید دنبال خانه هایی قدیمی تر باشید. به عنوان مثال، یک خانه 11 ساله در زعفرانیه با متراژ 280 متر که به سه اتاق خواب مستر، دو پارکینگ، انباری و آسانسور، استخر و لابی، نگهبانی 24 ساعته و سیستم اطفاء حریق، حیاط و سالن اجتماعات، نظافت چی و سیستم ارتباط داخلی مجهز شده است با مبلغ 750 میلیون تومان برای رهن کامل آماده واگذاری است. البته شما می توانید با چرداخت ودیعه 350 میلیون تومانی برای اجاره ماهانه با مالک مذاکره کنید. از دیگر واحدهایی که در این حدود متراژ می توانید برای اجاره پیدا کنید، واحدی 230متری با 7 سال سن در طبقه چهارم، با سه اتاق خواب مستر، دو پارکینگ، انباری و سه بالکن، استخر، سونا و لابی است که با قیت 400 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 12 میلیون تومان آماده واگذاری برای اجاره است.

خانه های 300 تا 400 متر

اجاره خانه های بالای 300 متر در منطقه زعفرانیه، پرداخت ماهانه بالایی دارند و برای اجاره آن ها باید قدرت اقتصادی بیشتری داشته باشید. در حال حاضر یک واحد 370 متری در طبقه سوم ساختمانی ده طبقه، دارای چهار اتاق خواب مستر، چهار سرویس بهداشتی با امکانات کامل مانند استخر، سونا، جکوزی، سیستم اطفاء حریق، آلاچیق، باربکیو، سالن ماساژ، روف گاردن، سالن اجتماعات، آب و برق اضطراری، لابی،نگهبان 24 ساعته، حیاط و… با مبلغی 300 میلیون تومان بابت رهن و 60 میلیون تومان به عنوان اجاره ماهانه فایل شده است.

با توجه به مبالغ گفته شده، می توان گفت که صرف نظر از امکانات و تجهیزات خانه ها، سن بنا، نوساز و بازسازی یا تمیزی ملک در قیمت آن تاثیرمستقیم دارد. به همین دلیل در کنار همه مواردی که پیش از اجاره ملک به آن ها توجه می کنید، به سن بنا هم دقت داشته باشید. در صورتی که ملک مورد نظر، مبلغ اجاره ماهانه بالایی دارد، بهتر است به طور جدی با مالک وارد مذاکره شوید؛ چرا که پرداخت اجاره ماهانه هزینه سنگینی به شما وارد خواهد نمود و در صورتی که از پس پرداخت آن برنیایید، خسارت اقتصادی بسیار زیادی خواهید دید. در انتها، بهتر است برای اجاره یا رهن ملک عجولانه تصمیم نگیرید و با صبر و حوصله همه گزینه های موجود را آنالیز کنید. به این ترتیب با یک انتخاب آگاهانه احتمال خسارت یا پشیمانی از معامله را کاهش خواهید داد.

منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 359

به "رهن و اجاره آپارتمان در زعفرانیه چقدر هزینه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهن و اجاره آپارتمان در زعفرانیه چقدر هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید