تور کوالالامپور ارزان: معرفی فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کوالالامپور

به گزارش درگ فایل، همه چیز در خصوص فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه (Sultan Abdul Aziz Shah Airport) فرودگاهی بین المللی در شهر کوالالامپور مالزی است. این فرودگاه در منطقه سوبانگ قرار گرفته است و به همین علت به نام فرودگاه سوبانگ نیز معروفیت دارد. پیش از آنکه فرودگاه بین المللی کوالالامپور افتتاح گردد، این فرودگاه به عنوان فرودگاه اصلی پروازهای داخلی و خارجی فعالیت می کرد. در ادامه این فرودگاه و امکانات آن را به شما معرفی می کنیم تا اگر گذرتان به کوالالامپور و این فرودگاه افتاد شناخت خوبی در خصوص آن داشته باشید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور کوالالامپور ارزان: معرفی فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کوالالامپور

با ما سفر کنید و با تور کوالالامپور ارزان از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

اطلاعات کلی

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه (Sultan Abdul Aziz Shah Airport) یا فرودگاه سوبانگ با کد یاتا SZB و کد ایکائو WMSA فرودگاهی عمومی و بین المللی در منطقه سوبانگ، در نزدیکی شهر کوالالامپور مالزی است. این فرودگاه در سال 1965 تاسیس شده و تا سال 1998 به عنوان فرودگاه اصلی کوالالامپور فعالیت می کرد. با افتتاح فرودگاه بین المللی کوالالامپور، بخش عمده پروازهای بین المللی به آن فرودگاه منتقل شد. در حال حاضر پروازهای مقرون به صرفه قیمت بین المللی و پروازهای داخلی در فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه انجام می شوند. این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی کشور مالزی مثل فایر فلای (Firefly) و مالیندو ایر (Malindo Air) به شمار می رود. فرودگاه سوبانگ سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد و در سال 2016 بیش از 2 میلیون نفر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده کردند.

آدرس فرودگاه: SkyPark Subang Terminal, Sultan Abdul Aziz Shah Airport, 47200 Subang

ایمیل: [email protected]

ترمینال شماره 3

این ترمینال در سال 2007 بازسازی و تجهیز شد و در حال حاضر به ترمینالی مدرن و مجهز تبدیل شده است. عمده پروازهای خارجی فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه در این ترمینال صورت می گیرند و این ترمینال، ساختمان اصلی فرودگاه به شمار می رود. ترمینال این فرودگاه و به طور کل این فرودگاه، اسکای پارک (SkyPark) نیز نامیده می شوند. این فرودگاه پس از توسعه و نوسازی ظرفیت جابجایی حدود 2 میلیون مسافر را در سال دارد.

سالن های استراحت

سالن های استراحت در بیشتر فرودگاه های بین المللی وجود دارند و امکانات و تسهیلات رفاهی ویژه ای به مسافران ارائه می نمایند. این سالن ها معمولا به پروازهای فرست کلاس و بیزنس کلاس اختصاص دارند، اما اگر با پرواز اکونومی به فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه سفر نموده اید می توانید با پرداخت هزینه ورودی وارد این سالن ها شوید و از خدمات رفاهی آن ها مثل امکان استحمام بهره ببرید. یکی از این سالن ها سالن استراحت پژو است که در طبقه اول ساختمان فرودگاه واقع شده است و خدمات ویژه ای به اعضای خود ارائه می نماید.

حمل و نقل

  • تاکسی: باجه خدمات حمل و نقل مسئولیت هماهنگی تاکسی های مختلف را انجام می دهد. در این قسمت هم تاکسی های مقرون به صرفه قیمت و هم تاکسی های ویژه را می توانید پیدا کنید. این باجه در سالن پروازهای ورودی واقع شده است. تاکسی ها مسافت فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه تا مرکز شهر کوالالامپور را در فاصله 30 دقیقه طی می نمایند.
  • اتوبوس شاتل فرودگاه: اتوبوس های شاتل در این فرودگاه وجود دارند و مسافران را به مرکز شهر کوالالامپور و همینطور فرودگاه بین المللی کوالالامپور می رسانند.
  • اتوبوس: اتوبوس شماره 772 از زیرمجموعه اتوبوس های سریع السیر Rapid KL کوالالامپور مسافران را از فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه به مرکز شهر کوالالامپور و نقاط دیگر می رسانند. این اتوبوس ها از 6 صبح تا نیمه شب فعال هستند و به جابجایی مسافران می پردازند.
  • کرایه اتومبیل: در این فرودگاه می توانید اتومبیل نیز کرایه کنید. شرکت بین المللی هرتز مسئولیت تمام اتومبیل های کرایه ای را بر عهده دارد.

امکانات فرودگاه

  • دسترسی به اینترنت: در فرودگاه سوبانگ اینترنت وای فای رایگان وجود دارد و مسافران می توانند از این اینترنت استفاده نمایند.
  • خرید: فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) در گیت های شماره 34 و 26 قرار دارند. در این فروشگاه ها می توانید انواع محصولات مثل تنباکو و عطر را بدون احتساب هزینه مالیات بخرید. علاوه بر این، فروشگاه ها و غرفه های متعدد دیگری نیز در محوطه فرودگاه وجود دارند و انواع سوغاتی، صنایع دستی، شکلات و جواهرآلات را به مسافران عرضه می نمایند.
  • خورد و خوراک: در این فرودگاه رستوران ها و غرفه های مواد غذایی مختلفی وجود دارد که انواع غذاهای دریایی، غذاهای مخصوص مالزی و فست فود را ارائه می نمایند. بعلاوه در اطراف فرودگاه نیز می توانید رستوران های محلی خوبی پیدا کنید.
  • مرکز خدمات پزشکی: کلینیک اسکای در قسمت M19 فرودگاه سوبانگ واقع شده است و انواع خدمات اورژانسی و درمان های سرپایی را در صورت لزوم به مسافران ارائه می نماید.
  • داروخانه: در این فرودگاه یک داروخانه نیز وجود دارد و انواع داروهای عمومی و ضروری را به مسافران عرضه می نماید. داروخانه پیل باکس در محوطه فرودگاه و در نزدیکی گیت شماره 31 واقع شده است.
  • خدمات اسپا و ماساژ: مرکز سلامت و تندرستی بست فرند در قسمت KG3-B واقع شده است و انواع خدمات ماساژ و اسپا را به مسافران ارائه می نماید.

هتل های فرودگاه

در صورتی که پروازتان تاخیر دارد یا به هر دلیلی مجبورید چندین ساعت را در فرودگاه منتظر بمانید، علاوه بر سالن های استراحت، می توانید در هتل های نزدیک فرودگاه اقامت کنید. در این هتل ها می توانید اقامتی راحت و آسوده داشته باشید و از امکانات رفاهی هتل بهره ببرید. ضمن اینکه زیاد از فرودگاه هم دور نشده اید و می توانید در کمترین زمان خود را مجددا به فرودگاه برسانید. در ادامه دو هتل در نزدیکی فرودگاه را به شما معرفی می کنیم:

  • هتل سوجانا کوالالامپور (The Saujana Hotel Kuala Lumpur): این هتل در فاصله ده دقیقه ای از فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه واقع شده است و در صورت احتیاج، خدمات حمل و نقل شاتل نیز در اختیار مسافران قرار می گیرد.
  • هتل روف گاردن (Roof Garden Hotel): این هتل در فاصله 14 دقیقه ای از فرودگاه واقع شده است. سرویس شاتل برای این هتل وجود ندارد و مسافران می بایست خودشان به این هتل بروند.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1416

به "تور کوالالامپور ارزان: معرفی فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوالالامپور ارزان: معرفی فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید