سری A فصل آینده هم 20 تیمی می ماند

به گزارش درگ فایل، با وجود مطرح شدن شائبه هایی در خصوص احتمال افزایش تعداد تیم های سری A، لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا با تعداد تیم های فعلی به کارش ادامه خواهد داد.

سری A فصل آینده هم 20 تیمی می ماند

به گزارش خبرنگاران، شبکه اسکای اسپورت ایتالیا مدعی شد که در جلسه روز گذشته (پنجشنبه) اعضای اتحادیه های فوتبال ایتالیا، مقرر شد در صورتی که فصل جاری کالچو به دلیل شیوع کرونا نیمه تمام بماند، به سبک و سیاق فصل گذشته، تیم هایی از سری A سقوط خواهند کرد و تیم هایی از سری B جانشین آنها خواهند شد. به این ترتیب فصل آینده سری A بیست تیمی باقی خواهد ماند.

از سه روز دیگر فاز دوم مبارزه با کرونا در ایتالیا شروع و از محدودیت ها موجود برای کنترل این ویروس کاسته می گردد. این تصمیم در پی افت آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در ایتالیا است. با این حال تمرینات تیم های فوتبال سری A تا 18 می (29 اردیبهشت) از سرگرفته نخواهد شد و وزیر ورزشی ایتالیا هم هیچ تضمینی هم برای شروع مجدد بازی های لیگ نداده است.

به همین دلیل روز گذشته جلسه ای میان اتحادیه های مختلف فوتبال ایتالیا از جمله اتحادیه فوتبالیست، اتحادیه مربیان، اتحادیه داوران و فدراسیون فوتبال ایتالیا برگزار گردید که طبق ادعای اسکای اسپورت، نتیجه آن ارائه نقشه جایگزین برای معین تکلیف لیگ در صورت نیمه تمام ماندن فصل بود.

پیش از این برای جلوگیری از ضایع شدن حق تیم های قعرنشین جدول مقرر شده بود که تیمی از سری A سقوط نکند و دو تیم هم از سری B صعود نمایند که به این ترتیب مجموع تیم های فصل آینده لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا به 22 افزایش پیدا می کرد. اکنون اما به نظر می رسد که این برنامه منتفی است.

موضوع دیگر جلسه روز گذشته، آنالیز امکان ادامه دادن فصل در صورت افزایش مهلت یوفا برای سرانجام لیگ های داخلی به روز آگوست (12 مرداد) بود که مقرر شد در صورتی که یوفا اجازه دهد، فصل در ماه آگوست یا حتی سپتامبر ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 400

به "سری A فصل آینده هم 20 تیمی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری A فصل آینده هم 20 تیمی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید