لیبی، درخواست السراج برای اجرایی شدن توافقنامه امنیتی طرابلس با 5 کشور

به گزارش درگ فایل، دولت وفاق ملی با اجرایی شدن توافقنامه نظامی امنیتی طرابلس - آنکارا موافقت کرد و از پنج کشور خواست توافقنامه امنیتی که با طرابلس امضاء نموده اند، به مرحله اجراء درآورند.

لیبی، درخواست السراج برای اجرایی شدن توافقنامه امنیتی طرابلس با 5 کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس دولت وفاق ملی با سفر به ترکیه توافقنامه همکاری های نفتی نظامی و دریایی با مقامات این کشور امضاء کرد که با اعتراض شدید یونان، قبرس و مصر روبرو شد و تنش در شرق دریای مدیترانه را افزایش داد.با وجود فشارهای غربی و عربی علیه ترکیه و لیبی این دو کشور می خواهند توافقنامه آنکارا - طرابلس را اجرایی نمایند.

دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج با برگزاری یک نشست فوق العاده در طرابلس توافقنامه همکاری با ترکیه مورد آنالیز قرار داد و به اتفاق آرا با اجرایی شدن آن موافقت کرد.

دفتر اطلاع رسانی دولت وفاق ملی لیبی با انتشار بیانیه ای بیان کرد: در این نشست جدیدترین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد آنالیز نهاده شد و شرکت نمایندگان در آن با اجرایی شدن توافقنامه همکاری امنیتی- نظامی طرابلس آنکارا موافقت کردند.

به نوشته تارنمای الوسط لیبیا فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی با ارسال نامه ای به سران آمریکا، انگلیس ، ایتالیا، الجزایر و ترکیه خواهان اجرایی توافقنامه امنیتی شد که طرابلس با این کشورها منعقد نموده است.

رئیس دولت وفاق ملی با اشاره به حمله نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس خطاب به رهبران کشورهای مزبور نوشت: دولت های دوست باید توافقنامه همکاری امنینی با طرابلس را فعال نمایند تا از این طریق جلوی حمله متجاوزان گرفته گردد. این کار سبب حفظ جان شهروندان و برقراری ثبات و آرامش در لیبی می گردد.

السراج در نامه خود از سران آمریکا، انگلیس، ایتالیا، الجزایر و ترکیه خواسته است با همکاری امنیتی خود با طرابلس، دولت وفاق ملی را در مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش و شبکه القاعده کمک دهند چرا که این دو گروه تروریستی طی ماه های اخیر فعالیت شان زیاد شده و عملیات تروریستی آنها مانع بازگشت ثبات و آرامش در لیبی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 35

به "لیبی، درخواست السراج برای اجرایی شدن توافقنامه امنیتی طرابلس با 5 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، درخواست السراج برای اجرایی شدن توافقنامه امنیتی طرابلس با 5 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید