مدیریت شهری یک سوم از هزینه های مترو را از مردم دریافت نموده است

به گزارش درگ فایل، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به بی مهری دولت در تامین منابع اقتصادی مترو، تاکید نمود با وجود تحریم ها و مسائل برای تامین منابع اقتصادی، مدیریت شهری کنونی تنها یک سوم از هزینه های مترو را از شهروندان دریافت نموده است. کوشش مدیریت شهری این بوده که بر سر عهد با مردم و بر وظیفه ای که تعهد نموده، بماند.

مدیریت شهری یک سوم از هزینه های مترو را از مردم دریافت نموده است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در مراسم اختتامیه جشنواره انیمیشن مترومیشن شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه حضور یافت.

در این مراسم نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و سید مجتبی تقوی نژاد، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران نیز به سخنرانی پرداختند.

حق شناس در این مراسم با تشکر از هنرمندانی که آثار هنری خود را ارسال کردند، گفت: طبق گزارش ارائه شده، در کمتر از سه ماه 52 انیمیشن ارسال شد که نشان می دهد هنرمندان ما در حوزه انیمیشن به مرحله بازدهی رسیده اند و هنر انیمیشین جای خود را در میان هنرهای کشور ما باز نموده است.

وی ادامه داد: شهری عظیم و زیرزمینی در زیر شهر تهران با جمعیت 10 میلیونی در جریان است. شهری که روزانه 860 هزار نفر بر اساس آمار در آن رفت و آمد می نمایند. این یعنی در سال نزدیک به 300 میلیون سفر در تهران صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، توضیح داد: اگر یک نگاه مبتنی بر خلاقیت داشته باشیم این شهر آوردگاهی است که مهم ترین مسئله اش انسان است و مهم ترین توجه مدیریت شهری باید به کرامت انسانی، جان آدمی و موقعیت این انسان در مکانی به نام شهر باشد. اینجاست که باید از حسن توجه شرکت بهره برداری تشکر کرد که دست به سوی این هنرمندان دراز نموده است.

او در مورد مسائل مترو اظهار کرد: شاید یکی از مسائلی که مدیریت شهری در 20 سال گذشته در حوزه مترو درگیر بوده است این باشد که در تمام این سال ها بجز دوره اندکی، دولت و قوه مجریه، به مدیریت شهری برای همکاری در مترو یاری ننموده است. متاسفانه نظام بودجه ریزی و نظام مدیریت کلان کشور به این حوزه توجه ننموده و عمدتا هزینه های مترو توسط مردم شریف تهران پرداخت شده و بار اصلی بر دوش مردم بوده است. شهرداری به وسیله عوارض و زیر بار قرض رفتن سعی نموده زیرساخت های این حوزه را تامین کند.

حق شناس تاکید نمود: با وجود تحریم ها و مسائل برای تامین منابع اقتصادی، مدیریت شهری کنونی تنها یک سوم از هزینه های مترو را از شهروندان دریافت نموده است. کوشش مدیریت شهری این بوده که بر پیمانش با مردم و بر وظیفه ای که تعهد نموده است بماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: متاسفانه از اواخر سال گذشته تا کنون ماجرای پاندمی کرونا هم بر مسائل مدیریت شهری در این حوزه افزوده است، اما این جشنواره نشان می دهد که مدیریت شهری تمام این سختی ها را به جان خریده و همچنان دل در گروه مخاطبانش دارد.

حق شناس در ادامه بیان نمود: امیدوارم که این فضا و فرصتی که فراهم شده است، در گام های بعدی به حرکتی تبدیل گردد که هر ساله تکرار گردد و بتوانیم با این شهر عظیم زیرزمینی و سیصد میلیون مسافر سالانه به درستی برخورد کنیم.

وی در ادامه بعضی از برنامه های شش ماه گذشته مدیریت شهری در حوزه مترو را برشمرد و گفت: راه اندازی موزه فرش خیام در ایستگاه خیام که قرار است یکی از منحصر بفرد ترین ایستگاه-موزه های دنیا را در کشوری که مهم ترین نماد صنایع دستی اش فرش است و تبدیل ایستگاه خرسند به ایستگاه موزه عظیم نقاشی هنرمندان معاصر سوئد و یکی از مراکز مهم هنرهای تجسمی معاصر اساطیر از جمله این برنامه ها است.

وی در انتها بیان کرد: از این شهر زیرزمینی فقط به عنوان یک معبر استفاده نگردد، بلکه به شکل آرام آرام آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1001

به "مدیریت شهری یک سوم از هزینه های مترو را از مردم دریافت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت شهری یک سوم از هزینه های مترو را از مردم دریافت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید