مراحل طراحی نمای ساختمان

به گزارش درگ فایل، جهت بازدید و مشاوره با شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا تماس حاصل فرمایید : 44274146 09125754921 44890732

مراحل طراحی نمای ساختمان

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

طراحی نمای ساختمان

نمای ساختمان اولین جلوه بصری است که در اجرای ساختمان به چشم بیننده می آید و با ان ارتباط برقرار میکند . طراحی نما ساختمان باید براساس معماری و اصول طراحی نما انجام گردد نه فقط به عنوان یک صحفه دو بعدی تنها بخواهد زیبایی ساختمان را تامین کند .

اصولی که در طراحی نما ساختمان باید در نظر گرفت:

نمای ساختمان به جز زیبای باید طوری طراحی گردد که با کاربری خود بنا هم ارتباط برقرار کند و نما ساختمان به نوعی حفاظت کننده محیط داخل از بیرون است . نما در طراحی یکی از قسمت های مهم ساخت یک بنا محسوب میگردد . نما ساختمان به جز ارتباط با کاربری ساختمان و محیط داخلی خود باید با محیط منطقه ای و شهری هم ارتباط برقرار کند در صورتی که نسبت به آنها شاخص تر گردد در واقع هر ساختمان جزیی از کالبد شهر محسوب می شوند . یک نما خودش به تنهایی نمی تواند توجه مالکان را به خودش جلب کند بلکه باید با جامعه محیطی خودش هم به شرایطی ارتباط داشته باشد . اولین گزینه ای که در طراحی نمای ساختمان باید در نظر گرفت طراحی هماهنگ با همسایگی که نوعی ارتباط برقرار سازد و دیگری انتخاب متریال ها و چیدن آنها در کنار همدیگر می باشد به طوری که هماهنگی در آنها ایجاد گردد و رسیدن به زیبایی یک طرح این است که بدانیم چه متریال هایی در کنار هم بیشتر خودشان را نشان می دهند و از دیگر اصولی که در طراحی نما ضروری است تا رعایت گردد کنار هم چیدن رنگ ها است که باید بدانید که با چیدن رنگ و بافت چگونه به زیبایی خواهیم رسید به صورتی که کنار هم قرار دادن آنها باعث شلوغی و بهم ریختگی نگردد زیرا طرح های شلوغ از سادگی ساختمان می کاهد و احساس اشفتگی به بیننده دست می دهد . تک رنگ استفاده کردن در طراحی نما ساختمان هم می تواند روی افراد تاثیر پذیر باشد.

در طراحی نما خط و خطوط اهمیت فروانی دارند به طور مثال اگرساختمان دارای پنجره است برای طراحی نمای ساختمان می توان از خط های افقی و عمودی پنجره امتداد داد که به سطحی مورد نظر برسیم در طراحی نما هیچ حجمی یا خطی بیخود گذاشته نمی گردد بلکه برای هر خط و خطوطی که گذاشته میگردد باید دلیل و هدف داشت . در طراحی نمای یک ساختمان می تواند از المان های خاصی هم استفاده گردد که ضروری است این المان ها از نظر بصری با محیط داخلی خودش هم ارتباط داشته باشد . قبل از طراحی نما مدرن یا نما کلاسیک طراح باید به مطالعه بافت و منطقه مورد نظر بپردازد و نتیجه آن را با ذوق معمارانه خود ترکیب کند و به طرح مورد نظر خودش دست یابد . درنمای ساختمان حتی میتوان با انتخاب کردن متریال ها مختلف و چیده شدن آنها در کنار همدیگر آنرا به کارایی داخل بنا ارتباط داد .

از پروژه های بازسازی ساختمان | دکوراسیون لوکس | کابینت آشپزخانه و بازسازی و دکوراسیون شرکت معماری هیرادانا دیدن فرمایید

نمای ساختمان | طراحی نمای ساختمان | نما مدرن | نمای کلاسیک | طراحی نما ساختمان | نما کلاسیک | نمای مدرن | بازسازی نما ساختمان | اجرای نمای ساختمان

منبع: هیرادانا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 269

به "مراحل طراحی نمای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل طراحی نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید