منصور: در افغانستان اجماع ملی بوجود نیاید حکومت های محلی تشکیل می گردد

به گزارش درگ فایل، عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با مقصر دانستن روسای جمهور کنونی و گذشته این کشور اظهارداشت که اگر دولت کنونی نتواند اجماع ملی به وجود آورد، تشکیل حکومت های ملی دور از انتظار نیست.

منصور: در افغانستان اجماع ملی بوجود نیاید حکومت های محلی تشکیل می گردد

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالحفیظ منصور عضو تیم مذاکره دولت افغانستان گفت که اگر دولت کنونی نتواند اجماع ملی به وجود آورد، تشکیل حکومت های ملی دور از انتظار نیست.

وی گفت که اشتباه های اشرف غنی رئیس جمهور کنونی و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان، این کشور را به لبه پرتگاه سوق داده است.

منصور تاکید نمود که اگر اجماع ملی و وحدت ایجاد نگردد، هر کسی در ولایت خود پرچم جدایی را بلند می نماید و البته اگر دولت افغانستان حقوق دیگران را به رسمیت نشناسد حتما چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

عضو تیم مذاکره دولت افغانستان گفت: دولت کنونی باید همه را در سفره خودش شریک کند و حقوق دیگران را در نظر بگیرد. امیدوارم که این شرایط را درک کند و در تصمیم گیری ها مردم را شریک کند.

وی در ادامه با اشاره به شورای عالی دولت هم توضیح داد که ایجاد یک شورای نمادین کاری از پیش نمی برد، اعضای آن باید احساس نمایند که جمعی تصمیم گرفته می گردد و یک شخص تصمیم گیرنده نیست.

منصور چندی قبل هم با هشدار اینکه اختلافات سیاسی داخلی به مذاکرات صلح با طالبان آسیب جدی وارد می نماید، تصریح نموده بود که این تیم از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دستور نمی گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1141

به "منصور: در افغانستان اجماع ملی بوجود نیاید حکومت های محلی تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصور: در افغانستان اجماع ملی بوجود نیاید حکومت های محلی تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید