نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانشآموزان

به گزارش درگ فایل، تهران (پانا) - مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نوبت امتحانی دی ماه 99 را ابلاغ کرد.

نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانشآموزان

در راستای برنامه ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال 99 و بر اساس مجوز مرکز مدیریت بیماری واگیردار در دوران شیوع بیماری کرونا، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های شاخه نظری دوره دوم متوسطه ابلاغ شد.

بر اساس این شیوه نامه برگزاری امتحانات با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باید باشد و مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی به همراه درج صحیح اطلاعات حوزه ها و عوامل اجرایی بر عهده مدیرکل استان است.

ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه پیروز به کسب نمره قبولی در بعضی از دروس نشده اند به شیوه حضوری برگزار خواهد شد. دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی سال های قبل می توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت نمایند.

در متن بخشنامه ارسالی به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها آمده است که در راستای اجرای فعالیت کد 4-8، با عنوان برنامه ریزی - طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال 99، برنامه ابلاغی سال 1399 موضوع بخشنامه سوم اردیبهشت 1399 و بر اساس مجوز مرکز مدیریت بیماری های واگیر (نامه ششم آذرماه 1399 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به پیوست برنامه امتحانات نهایی پایه های مذکور در دی ماه 1399، به حضور ارسال می گردد.

بعضی نکات قابل توجه در برگزاری آزمون به این توضیح است:

- برگزاری امتحانات با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام گردد.

- بر اساس شیوه نامه وظایف عوامل اجرایی امتحانات؛ ستاد امتحانات استان / شهرستان نواحی و مناطق تشکیل و نسبت به معین حوزه های اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی اقدام و مراتب در سامانه فاینال درج شوند.

- واحدهای آموزشی در اسرع وقت، برنامه های امتحانی را بدون دخل و تصرف در محل مناسب نصب نموده و علاوه بر آن، تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع تمامی دانش آموزان و داوطلبان آزاد برسانند.

- ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه پیروز به کسب نمره قبولی در بعضی از دروس نشده اند به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

- دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی سال های قبل؛ (بند 2 مصوبه هجدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی - 1397/ 11 / 17)، می توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت نمایند. بدیهی است اطلاعات دروس داخلی دوره پیش دانشگاهی که در پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می گردد، به وسیله سامانه مربوط به فاینال ارسال خواهد شد.

- با عنایت به نامه 11 آبان 1399 دفتر برنامه ریزی درسی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و تغییر کتب درسی تاریخ 3 ایران و دنیا معاصر کد 112219 و فلسفه 2 کد 112226 پایه دوازدهم، سؤالات امتحانات نهایی دی ماه 1399 برای دانش آموزان روزانه از کتاب چاپ 1398 با بارم بندی همان سال و برای بزرگسالان و داوطلبان آزاد از کتاب چاپ 1399 طراحی خواهد شد.

برنامه امتحانات نهایی را در زیر مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 798

به "نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانشآموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانشآموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید