نزدیک به 2 میلیون گردشگر تابستان سال جاری از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی بازدید کردند

به گزارش درگ فایل، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی میزان بازدید از میراث فرهنگی و گردشگری استان را یادآور شد و گفت: بیش از 1 میلیون و 300 هزار نفر از اماکن تاریخی و بیش از 1 میلیون و 900 هزار نفر از جاذبه های طبیعی استان بازدید کردند.

نزدیک به 2 میلیون گردشگر تابستان سال جاری از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی بازدید کردند

از سفر با هزینه سفر به کانادا در سال 99 لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، مرتضی آبدار در نشست خبری گرامیداشت هفته گردشگری، با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی تمام برنامه ریزی ها را برای برنامه تبریز 2018 انجام می دهد گفت: کوشش می کنیم مقدمات لازم را برای بهبود زیرساخت و افزایش جذب گردشگر فراهم کنیم.

وی اعمال سیاست های تشویقی برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: 6 هتل 5 ستاره، 5 هتل 4 ستاره، 9 هتل 3 ستاره و 7 هتل 2 ستاره تا سال 2018 آماده پذیرایی از میهمانان خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، از تبدیل خانه های قدیمی به مرکز اقامتی اطلاع داد و توضیح داد: مجوز ساخت هتل، سه روزه صادر می گردد، از طرفی نیز آپارتمان های خالی از سکنه در صورت درخواست مجوز، صدور مجوز تبدیل به هتل آپارتمان آنالیز می گردد.

وی سفرهای گردشگران در تابستان سال جاری به تبریز را چشمگیر دانست و گفت: بیش از 1 میلیون و 500 هزار نفر اقامت، تابستان سال جاری در مراکز اقامتی استان به ثبت رسیده است که بیش از 75 درصد اشغال تخت گزارش شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، با تاکید بر افزایش نظارت در مراکز گردشگری و اقامتی استان، اضافه کرد: با افزایش نظارت، شاهد کاهش شکایات بودیم که نشان از بهبود ارائه خدمات است.

آبدار با بیان اینکه مجوز 2 آژانس مسافرتی در طول تابستان لغو شد، ابراز داشت: 73 مرکز اقامتی و پذیرایی تذکر دریافت نموده و با اصلاح فرایند خدمات رسانی، به مرحله لغو مجوز نرسید.

وی میزان بازدید از میراث فرهنگی و گردشگری استان را یادآور شد و گفت: بیش از 1 میلیون و 300 هزار نفر از اماکن تاریخی و بیش از 1 میلیون و 900 هزار نفر از جاذبه های طبیعی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، آمار بازدید بر اساس بلیط فروشی را به ترتیب کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان و رصدخانه مراغه عنوان نمود و گفت: بازار تبریز امکان شمارش بازدید و بلیط فروشی ندارد ولی یکی از پربازدیدترین مراکز تاریخی و گردشگری استان در تابستان سال جاری بود.

آبدار در ادامه با انتقاد از وفور صنایع دستی چینی در بازار، توضیح داد: علاوه بر اینکه سازمان میراث فرهنگی برای تقویت صنایع دستی و برند سازی آن اقدام می نماید، باید مردم نیز فرهنگ نخریدن کالای خارجی و حمایت از کالای داخلی را در خود ایجاد نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 74

به "نزدیک به 2 میلیون گردشگر تابستان سال جاری از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیک به 2 میلیون گردشگر تابستان سال جاری از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید