هشدار درباره مسمومیت با الکل صنعتی

به گزارش درگ فایل، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف وزارت بهداشت درباره هشدار مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) اطلاعیه ای خطاب به معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشورصادر کرد.

هشدار درباره مسمومیت با الکل صنعتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهرناز خیراندیش، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت وزارت بهداشت درباره هشدار مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) اطلاعیه ای خطاب به معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور صادر کرد.

وی گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید در کشور و تاکید بر بهداشت دست ها و گندزدایی مناسب سطوح در منازل و اماکن و نقش مهم استفاده از اقلام ضدعفونی کننده از جمله فرآورده های بر پایه الکل اتیلیک (اتانول) جهت پیشگیری از این عفونت، متاسفانه بر اساس مشاهدات و اطلاعات بدست آمده از بعضی بیمارستان های کشور، مواردی از مسمومیت و فوت در اثر مصرف خوراکی و یا غرغره نمودن محلول های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و در بعضی موارد، مصرف خوراکی الکل متیلیک (متانول) به اشتباه و با هدف پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید گزارش شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: به همین دلیل و با هدف اطلاع رسانی عمومی، اطلاعیه ای در مورد هشدار مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) تهیه شده است که جهت اطلاع رسانی و استفاده ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 261

به "هشدار درباره مسمومیت با الکل صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره مسمومیت با الکل صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید