هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره طولانی بودن بحران ویروس کرونا

به گزارش درگ فایل، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام نموده است که موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا به بالاترین سطح خود رسیده و هنوز فاصله زیادی تا خاتمه این بحران داریم.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره طولانی بودن بحران ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان بهداشت دنیای هشدار داده است که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین سطح روزانه خود رسیده و بحران شیوع این ویروس در دنیا بدتر شده است و در آمریکای مرکزی به اوج خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، سازمان بهداشت دنیای از کشورهای مختلف خواسته است تا به کوشش های خود برای مهار این ویروس ادامه دهند.

تدروس آدهانوم قبریسوس مدیر کل سازمان بهداشت دنیای در این باره گفت: با گذشت بیش از 6 ماه از شروع شیوع ویروس کرونا، اکنون وقت آن نیست که کشورهای دنیا کوشش های خود برای مهار این ویروس را متوقف نمایند.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه بیش از 136 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر دنیا گزارش شده است. این بالاترین رکورد ابتلا به ویروس کرونا در یک روز بوده است. حدود 75 درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 10 کشور بوده که بیشتر آنها در قاره آمریکا و جنوب آسیا هستند.

به اعتقاد مقام های ارشد سازمان بهداشت دنیای، برزیل اکنون کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در دنیا به شمار می رود. برزیل دومین آمار بالای ابتلا به این ویروس را ثبت نموده است. تلفات ویروس کرونا در این کشور هفته گذشته از ایتالیا نیز پیشی گرفته است.

تا به امروز بیش از 7 میلیون نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده و 400 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 478

به "هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره طولانی بودن بحران ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره طولانی بودن بحران ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید