وعده مشاور ترامپ به متحدان شرق آسیا برای حمایت در برابر چین

به گزارش درگ فایل، مشاور امنیت ملی آمریکا به دو کشور جنوب شرق آسیا وعده داد در برابر چین از آنها حمایت خواهد نمود.

وعده مشاور ترامپ به متحدان شرق آسیا برای حمایت در برابر چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به فیلیپین و ویتنام وعده داد که واشنگتن از این کشورها در برابر تنش های ایجاد شده در دریای چین جنوبی و اختلاف با پکن حمایت خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اوبراین پس از سفر به ویتنام و ملاقات از فیلیپین با وعده حمایت از این دو کشور و آزاد نگه داشتن منطقه ایندوپاسیفیک گفت: پیغام ما این است که اینجا خواهیم بود و از شما حمایت نموده و تنهایتان نخواهیم گذاشت.

وی در ادامه گفت: تصور می کنم زمانی که این پیغام را ارسال کنیم -پیغامی محکم و صلح آمیز - این اقدام راه مقابله با چین خواهد بود. این راهی برای اطمینان از حفظ صلح است.

اوبراین که وعده فروش 18 میلیون دلار مهمات و تسلیحات راهنمایی شونده به مانیل را داده گفت که آمریکا در کنار فیلیپین برای حفاظت از منابع دور از سواحل این کشور خواهد ایستاد.

سال گذشته نیز مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به فیلیپین وعده داده بود که از این کشور در برابر هرگونه حمله در دریای چین جنوبی حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 763

به "وعده مشاور ترامپ به متحدان شرق آسیا برای حمایت در برابر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده مشاور ترامپ به متحدان شرق آسیا برای حمایت در برابر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید