ویوو X80 پرو با طراحی مشابه ویوو X نوت به زودی معرفی می شود

به گزارش درگ فایل، ویوو دیروز در رویداد خود از محصولات هوشمند زیادی رونمایی کرد که یکی از آن ها گوشی هوشمند ویوو X نوت بود. این گوشی هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است و از قابلیت های بسیار خوبی بهره می برد. تنها یک روز پس از معرفی این گوشی، شایعات تازهی در مورد گوشی تازه این شرکت در فضای مجازی مطرح شده که بر اساس آن ها، گوشی ویوو X80 پرو با پردازنده Dimensity 9000 در راه است. این اولین باری است که تصاویر این گوشی هوشمند تازه ویوو در فضای مجازی منتشر شده و اطلاعات خوبی از طراحی آن به ما می دهد.

ویوو X80 پرو با طراحی مشابه ویوو X نوت به زودی معرفی می شود

گوشی ویوو X80 پرو طبق نوترین اطلاعات بدست آمده از پردازنده Dimensity 9000 مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره می برد، در حالی است که ویوو X نوت مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است. باید خاطر نشان کنیم که تراشه Dimensity 9000، اولین تراشه ای است که بر پایه لیتوگرافی 4 نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است. علاوه بر فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC که به خودی خود این تراشه را به یکی از قدرت های سال آینده تبدیل می کند، از معماری v9 شرکت ARM هم در تولید هسته های آن استفاده شده است. اولین هسته را نسل نو هسته Cortex-X1 تشکیل می دهد که در واقع Cortex-X2 نام دارد و با فرکانس کاری 3.05 گیگاهرتز فعالیت می کند. سه هسته دیگر هم از نوع Cortex-A710 هستند که روی سرعت کاری 2.85 گیگاهرتز تنظیم شده اند. همچنین نباید 4 هسته کم مصرف از نوع Cortex-A510 این تراشه که فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند را از قلم بیاندازیم.

علاوه بر این، پوستر منتشر شده نمایی کامل از ویوو X80 پرو به ما می دهد و با توجه آن می توان گفت که این گوشی از طراحی مشابه گوشی ویوو X نوت بهره می برد. حتی امکان دارد که مشخصات پنل های این دو گوشی مانند هم باشد. باید خاطر نشان کنیم که ویوو X نوت با نمایشگر بزرگ 7 اینچی مبتنی بر رزولوشن 3080 در 1440 راهی بازار می شود. با بررسی پوستر این گوشی همچنین به این نتیجه می رسیم که ویوو X80 پرو برآمدگی دوربین خود را نیز از X نوت الگوبرداری کرده است. البته سنسورهای این گوشی تغییراتی نیز کرده اند که حاصل همکاری ویوو با شرکت سازنده سنسور ZEISS است.

به نظر می رسد که جانشین X70 پرو، مجهز به حداقل یک سنسور ZEISS Vario-Tessar با پوشش ضد انعکاس T * خواهد بود. هنوز مشخص نیست که این گوشی هوشمند نو سنسور GN1 استفاده شده در X نوت را با سنسور IMX866 سونی عوض خواهد کرد یا نه. گفته می شود که ویوو X80 پرو 25 آوریل (5 اردیبشهت ماه 1401) به کاربران و علاقمندان این برند معرفی خواهد شد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که نسل قبلی این گوشی یعنی X70 پرو اواخر شهریور ماه سال گذشته روانه بازار شد.

این گوشی هوشمند مجهز به پنل 6/6 اینچی از جنس AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز و وضوح 1080 × 2376 پیکسل است. قلب تپنده ویوو X70 پرو را پردازنده سامسونگ یعنی اگزینوس 1080 تشکیل می دهد که با 8/12 گیگابایت حافظه رم و 128/512 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است. سیستم دوربین این گوشی هوشمند از چهار سنسور تشکیل شده که لنز اصلی آن یک دوربین 50 مگاپیکسلی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی، تله فوتوی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو دیگر نیز در این گوشی هوشمند دیده می شوند.

منبع تغذیه این گوشی را یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت تشکیل می دهد که با شارژر 44 واتی انرژی مجدد خود را بدست می آورد. در ضمنً نباید سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند را از قلم بیاندازیم که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. احتمالاً در روزهای آینده اخبار دقیق تر و بیشتری در مورد ویوو X80 پرو در رسانه های خبری منتشر می شود.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1500

به "ویوو X80 پرو با طراحی مشابه ویوو X نوت به زودی معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویوو X80 پرو با طراحی مشابه ویوو X نوت به زودی معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید