چطور صدای نوتیفیکیشن اپ های مختلف را در اندروید تغییر دهیم؟

به گزارش درگ فایل، طی سال های اخیر، وابستگی کاربران به گوشی های هوشمند بسیار بیشتر از قبل شده. اکنون برای رسیدگی به کارهای روزمره، به چندین اپلیکیشن احتیاج داریم؛ به خصوصا طی این روزها که به خاطر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کارها به صورت آنلاین انجام می شوند. اما نکته ای که می تواند گاهی اوقات به نوعی گیج کننده باشد، یک صدای اعلان مشابه برای همه این اپلیکیشن هاست. بدین ترتیب کاربر برای اینکه بداند از چه اپلیکیشنی اعلان دارد، حتما باید گوشی خود را چک کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب، به آموزش تغییر صدای نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها در اندروید بپردازیم.

چطور صدای نوتیفیکیشن اپ های مختلف را در اندروید تغییر دهیم؟

تغییر صدای نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها می تواند بسیار پرکاربرد باشد. مثلا زمانی که مشغول انجام کاری هستید و نمی خواهید به هر پیغامی پاسخ بدهید. اما با به صدا درآمدن زنگ اعلان نمی دانید از چه اپلیکیشنی آن را دریافت نموده اید. خوشبختانه این امکان برای دارندگان تمام گوشی های اندرویدی فراهم است که صدای اعلان اپلیکیشن ها را تغییر دهند. در ادامه به نحوه انجام این کار می پردازیم.

آموزش تغییر صدای نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها در اندروید

روش اول - به وسیله تنظیمات گوشی

از اندروید 8 به بعد، تغییر صدای نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها در اندروید وارد تنظیمات اصلی گوشی شد و کاربر می تواند به وسیله خود گوشی و بدون احتیاج به اپلیکیشن های سوم شخص، این کار را انجام دهد. برای این منظور، مطابق روش زیر عمل کنید.

  • تنظیمات گوشی را باز نموده و وارد منوی برنامه ها شوید. این گزینه می تواند در گوشی های مختلف با نام متفاوتی حضور داشته باشد. برای مثال در گوشی های سامسونگ، باید وارد بخش App شوید.
  • در قسمت مدیریت برنامه (app manager) یا برنامه های نصب شده (installed app)، به دنبال برنامه دلخواه خود باشید.
  • بعد از اینکه برنامه مورد خود را یافتید، روی آن کلیک کنید (مثلا واتساپ).
  • در صفحه ای که باز شده، اگر از اندروید 8 یا بالاتر استفاده می کنید، بخش های مختلفی را نظیر نوتیفیکیشن های گروه، مخاطبین ناشناخته و… شاهد خواهید بود.
  • روی گزینه Notifications کلیک کنید.
  • منظور از کلیک کردن، این نیست که آن را فعال یا غیرفعال کنید. بلکه روی خود نوتیفیکیشن را لمس کنید تا وارد تنظیمات مربوط به آن شوید.

نکته 1: در گوشی های اندروید، هرگاه خط مستقیمی را در تنظیمات مربوط به یک اپلیکیشن یا قابلیت مشاهده کردید، به این معناست که اگر روی آن لمس کنید، می توانید وارد جزئیات بیشتر آن شوید.

  • روی گزینه Message Notifications کلیک کنید. در این قسمت، بسته به نوع گوشی، تنظیمات می تواند متفاوت باشد. مثلا در گوشی های سامسونگ، از قسمت Sound در همین صفحه می توانید صدای اعلان دلخواه خود را برای اپلیکیشن تنظیم کنید. در دیگر گوشی ها، مطابق تصویر، احتیاج است ابتدا روی گزینه advanced و سپس sound کلیک کنید.
  • در این صفحه می توانید هم زنگ های مربوط به هر گروه را تغییر دهید و هم زنگ های مربوط به هر فرد. البته پیش از آن باید روی دسته مورد نظر کلیک کنید. مثلا ابتدا روی گزینه Group notifications کلیک نموده و سپس با انتخاب advanced و در نهایت sound، صدای اعلان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • از همین روش برای تغییر صدای نوتیفیکیشن دیگر اپلیکیشن ها بهره ببرید.

نکته 2: بعضی از اپلیکیشن ها از دسته های مختلف نوتیفیکیشن پشتیبانی نمی نمایند. در این برنامه ها، گزینه advanced مستقیما زیر بخش نوتیفیکیشن ها یا همان notifications وجود دارد. روی آن و سپس sound کلیک نموده تا زنگ دلخواهتان را برای آن اپلیکیشن انتخاب کنید. در بعضی از گوشی ها نیز گزینه sound درست زیر همان notifications دیده می گردد.

نکته 3: کاربر می تواند به وسیله تنظیمات خود واتساپ هم به تغییر صدای اعلان فرد یا گروه اقدام کند.

  • یوتیوب اندروید به زودی با امکان انتخاب کیفیت پیش فرض ویدیوها به روزرسانی می گردد

آموزش تغییر صدای نوتیفیکیشن حساب های کاربری مختلف جیمیل

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که بیش از یک حساب کاربری گوگل درون گوشی خود وارد می کنید و استفاده زیادی هم از آن دارید، این آموزش می تواند برایتان بسیار کاربردی باشد. بعضی از این حساب ها آن قدرها مهم نیستند. بنابراین اینکه هر حساب کاربری در صورت دریافت ایمیل، زنگ متفاوتی داشته باشد می تواند در تشخیص اهمیت آن پیغام به کاربر یاری کند. برای تغییر صدای نوتیفیکیشن متفاوت برای هر حساب کاربری، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تنظیمات گوشی را باز نموده و وارد منوی برنامه ها شوید. این گزینه می تواند در گوشی های مختلف با نام متفاوتی حضور داشته باشد. برای مثال در گوشی های سامسونگ، باید وارد بخش App شوید.
  • در قسمت مدیریت برنامه (app manager) یا برنامه های نصب شده (installed app)، به دنبال برنامه Gmail باشید.
  • بعد از کلیک روی جیمیل، وارد قسمت Notification شوید. در این بخش، می توانید به تنظیمات مربوط به تمام حساب های کاربری خود دسترسی داشته باشید. روی ایمیل (Email) یا میل (Mail) مربوط به هر حساب خود کلیک نموده و Sound را انتخاب کنید.
  • در این قسمت می توانید هر زنگی که مد نظر دارید برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.

نکته ی 4: به صورت کلی برای تغییر صدای نوتیفیکیشن هر برنامه ای، باید ابتدا وارد تنظیمات شده و سپس روی برنامه ها (apps) کلیک کنید. در این قسمت با انتخاب برنامه مورد نظر و سپس کلیک روی Notifications و در نهایت Sound، می توانید زنگ دلخواه خود را روی هر اپلیکیشن تنظیم کنید. این راستا در گوشی های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد اما آنقدرها پیچیده نیست.

روش دوم - به وسیله تنظیمات برنامه

بعضی از اپلیکیشن های اندرویدی در تنظیمات داخلی خود، امکان تغییر صدای نوتیفیکیشن را به کاربر می دهند. بنابراین تمام فرایند بالا می تواند به وسیله خود برنامه صورت گیرد و نه تنظیمات گوشی. برای مثال اگر از دو سیم کارت استفاده می کنید، می توانید زنگ دریافت پیغام را در هر کدام تغییر دهید. برای این منظور تنها کافی است وارد خود برنامه شده و منوی تنظیمات (در بعضی گوشی ها به شکل سه نقطه در بالا حضور دارد) را انتخاب کنید. سپس گزینه Settings و در نهایت Notifications را کلیک کنید. در منوی باز شده، می بینید که نام دو سیم کارت شما درج شده و با کلیک روی آن و سپس Sound، می توانید زنگ مورد نظر را برای آن ها انتخاب کنید.

در بعضی مواقع حتی می توان صدای نوتیفیکیشن مربوط به هر فرد را هم به وسیله این اپلیکیشن تغییر داد. برای انتخاب زنگ تماس برای هر مخاطب کافی است وارد اپلیکیشن مخاطبین شده و روی مخاطب انتخابی کلیک کنید. در قسمت ویرایش مشخصات، می توانید بخشی را مربوط به تغییر زنگ تماس مشاهده کنید. همین فرایند را برای تغییر زنگ تماس دیگر مخاطبین تکرار کنید.

برای تغییر زنگ پیغامک نیز تنها کافی است وارد اپلیکیشن پیغام رسان شده و روی مخاطب مورد نظر کلیک کنید. هنگامی که صفحه گفت و گو با فرد باز شده، روی گزینه تنظیمات یا همان سه نقطه کلیک نموده و گزینه Notifications یا گزینه ای مانند این را انتخاب کنید. سپس به صفحه ای راهنمایی خواهید شد تا زنگ پیغامک دلخواه خود را برای هر مخاطب تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید گوشی های اندرویدی از پوسته های متفاوتی بهره می برند. بنابراین دستیابی به این تنظیمات می تواند متفاوت با آن چیزی باشد که در تصاویر بالا مشاهده می کنید. اما به طور کلی، تفاوت آن قدر پیچیده و زیاد نیست که متوجه آن نشوید. در واقع در بسیاری جاها تنها نام هر قسمت است که شکل متفاوتی دارد. در غیر این صورت راستا معمولا مشابه است.

با همه این تفاسیر، اگر فکر می کنید یافتن این راستاها برایتان مشکل است، می توانید اپلیکیشن شخص ثالث NotifiCon را از پلی استور دانلود نموده و تنظیمات مربوط به صدای نوتیفیکیشن را شخصی سازی کنید.

  • اندروید 12 استفاده از جایگزین های پلی استور را آسان تر خواهد نمود

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 740

به "چطور صدای نوتیفیکیشن اپ های مختلف را در اندروید تغییر دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور صدای نوتیفیکیشن اپ های مختلف را در اندروید تغییر دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید