چهار وسیله جادویی برای نویسندگان نوجوان

به گزارش درگ فایل، تهران (پانا) - نرگس میرفیضی در نشست حلقه مهر که به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد، چهار وسیله جادویی نوشتن را برای نویسندگان نوجوان تشریح کرد.

چهار وسیله جادویی برای نویسندگان نوجوان

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، نشست حلقه مهر با تشریح کوله پشتیِ یک نویسنده و 4 وسیله جادویی به وسیله نرگس میرفیضی نویسنده و کارشناس ادبی در حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد.

نرگس میرفیضی نویسنده و مدرس داستان کودک و نوجوان در این نشست که با حضور نوجوانان علاقه مند به ادبیات برگزار شد، با طرح این پرسش که چرا دور هم جمع شده ایم، به تشریح تفاوت سفر برای نوشتن با دیگر سفرها پرداخت و درباره لوازم سفر گفت: اگر نوشتن را یک سفرتمام نشدنی بدانیم پس نویسنده ها مسافر این سفر هستند پس بالاخره برای این راستا به یک کوله پشتی نیازمند هستیم.

این نویسنده با تأکید براینکه سفرِ نوشتن باید سبک و راحت باشد، گفت: کوله پشتی مورد نیاز برای سفر نوشتن خیلی سبک است اما لوازم مورد نیاز به قدری مهم است که بدون درنظر گرفتن آن ها سفر سخت می شود.

او با بیان اینکه اولین وسیله سفر، نقشه سفر است، گفت: نقشه سفر نویسنده را محدود نمی کند بلکه به فکر او هدف می دهد و سپس میرفیضی راستا رسیدن به هدف به وسیله نوشتن را برای نوجوانان حاضر تشریح کرد.

میرفیضی در ادامه نوجوانان این نشست را برای ترسیم نقشه سفر خود جهت حرکت به سمت راستا آینده تشویق کرد و افزود: یک نویسنده هیچ وقت بدون مطالعه نویسنده نمی شود و برای نوشتن رمان و کتاب حتماً مطالعه و دوستانی که به مطالعه اهمیت می دهند، مهم اند چراکه آن ها به ما انگیزه می دهند تا مطالعه را ادامه دهیم.

این کارشناس ادبیات کودک و نوجوان توجه نسبت به نقشه راه نویسنده را مورد تأکید قرار داد و سپس با تأکید براینکه دومین وسیله نوشتن بمب نوشتن است، افزود: فرمول ساخت بمب نوشتن ترکیب دادن شی جادویی، زمان جادویی و مکان جادویی است. شی جادویی اختصاصی هر فرد است و هرکس باید خودش آن را پیدا کند.

او عنصر دوم برای نوشتن را مکان جادویی معرفی کرد و با تأکید براینکه در کنار مکان جادویی، زمان جادویی برای نوشتن وجود دارد که باید کشف شود، گفت: هر کدام از نویسندگان شی جادویی، زمان جادویی و مکان جادویی داشته اند.

میرفیضی در بخش دیگر این نشست بمب جادویی نویسندگان برتر جهان را برای نوجوانان حاضر شرح داد و در ادامه از حضار خواست تا زمان جادویی، مکان جادویی و شی جادویی موردنظر خودشان را یادداشت و سپس در جمع قرائت کنند.

این نویسنده ثبت ایده برای نوشتن را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه یکی از عادت هایی که بسیاری از نویسندگان از آن جهت نوشتن استفاده می کنند ورزش است، افزود: هرگاه نویسنده به بن بست نوشتن می رسد باید از ابزارهای مختلف استفاده کند و در این راستا کوه و پیاده روی مهم است.

او از جنگل تجربه به عنوان وسیله سوم برای نوشتن یاد کرد و شرح داد: نویسنده باید از حس های بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی، و بساوایی برای نوشتن استفاده کند.

میرفیضی با تأکید براینکه تجربه باید به وسیله نویسنده ثبت شود تا از آن بهره برداری کند، اظهار داشت: اگر نویسنده در حس ها عمیق شود می تواند صحنه ها را برای مخاطب بازآفرینی کند.

این کارشناس ادبی کودک با بیان اینکه ابزارهای نوشتن برای نویسنده بسیار زیاد و نامحدود است، به ابزار چهارم سفر نوشتن اشاره کرد و گفت: ابزار مهم دیگر کوله پشتی سلامتی تن و جان است که نیازمند آن هستیم و در این راستا نرمش فکر یک داروی تقویتی برای نویسنده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1555

به "چهار وسیله جادویی برای نویسندگان نوجوان" امتیاز دهید

1 کاربر به "چهار وسیله جادویی برای نویسندگان نوجوان" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار وسیله جادویی برای نویسندگان نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید