کاهش 40 درصدی تولید انگور ابهر به علت سرمازدگی

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران/زنجان مدیر جهادکشاورزی ابهر، از کاهش 40 درصدی تولید انگور در تاکستان های این شهرستان به علت سرمازدگی خبر داد.

کاهش 40 درصدی تولید انگور ابهر به علت سرمازدگی

حسن مولایی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ابهر یکی از قطب های اصلی تولید انگور در استان زنجان است، اظهار کرد: 8500 هکتار از اراضی کشاورزی ابهر را تاکستان های انگور تشکیل می دهد و در حال حاضر هم 7500 بهره بردار ابهری، برداشت انگور از تاکستان های این شهرستان را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل سرمازدگی، تولید محصول انگور در این شهرستان 40 درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: پیش بینی می شود 70 هزار تن انگور از تاکستان های ابهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس جهادکشاورزی ابهر با یادآوری اینکه 70 درصد انگور برداشتی در ابهر به کشمش تیزابی تبدیل می شود، ادامه داد: 30 درصد دیگر این محصول هم برای مصارفی چون تازه خوری و تهیه فرآورده هایی چون شیره و آب غوره استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این روزها تاکستان های ابهر رنگ کار و تلاش به خود گرفته و کشاورزان در حال برداشت دسترنج خود هستند، گفت: برداشت انگور در ابهر تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1230

به "کاهش 40 درصدی تولید انگور ابهر به علت سرمازدگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی تولید انگور ابهر به علت سرمازدگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید