کدام افراد عفونت قارچ سیاه می گیرند؟

به گزارش درگ فایل، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: کاهش نقص ایمنی بر اثر ابتلا به کرونا و مصرف زیاد کورتون سبب بروز عفونت قارچی در بدن افراد مصرف کننده می گردد.

کدام افراد عفونت قارچ سیاه می گیرند؟

مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به عفونت قارچی آب سیاه اظهار کرد: این قارچ یک نوع قارچ مهاجم محسوب می گردد که در دوره ها و اعصار مختلف در تمام جهان وجود داشته است.

او ادامه داد: ابتلا به بیماری قارچ سیاه در بعضی از بیمارانی که زمینه دیابت داشته و به دنبال بیماری کرونا کورتون دریافت نموده اند به دلیل پایین آمدن سطح ایمنی بدن افزایش یافته است.

مردانی بیان نمود: قارچ سیاه در محیط باغچه و شاخه های پاییزی وجود دارد و باعث بروز عفونت در سیستم تنفسی، ریه ، بینی و در مواردی در مغز و چشم خواهد شد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه بیماری قارچ سیاه در کام بالا باعث خون مردگی می گردد، گفت: این بیماری مهلک است و اگر زود درمان نگردد سبب مرگ و میر در بین بیماران خواهد شد.

مردانی توضیح داد: بیماران کرونایی باید از مصرف خودسرانه دگزامتازون و به طور کلی کورتون خودداری نمایند و اگر تحت نظر پزشک این دارو را مصرف می نمایند نباید به مدت طولانی از آن استفاده نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1122

به "کدام افراد عفونت قارچ سیاه می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام افراد عفونت قارچ سیاه می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید