کری خواهان تبعیت چین و فیلیپین از حکم دادگاه بین المللی شد

به گزارش درگ فایل، وزیر خارجه آمریکا از چین و فیلیپین خواست تا از رأی دادگاه بین المللی در مورد مناقشه در منطقه دریای جنوبی چین تبعیت نمایند.

کری خواهان تبعیت چین و فیلیپین از حکم دادگاه بین المللی شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی در جریان سفر دوروزه به دهلی نو، از چین و فیلیپین خواست تا از تصمیم دادگاه بین المللی در مورد مناقشه دریای جنوبی چین، تبعیت نمایند.

وی تأکید کرد: این یک فرصت مهم است تا از دستور دادگاه بین المللی تبعیت گردد و احترام به قوانین بین المللی به نمایش گذاشته گردد، این مسئله می تواند موجب حمایت از ثبات منطقه گردد.

اظهارات جان کری در آستانه نشست رهبران گروه 20 بیان شده است که قرار است 4 و 5 سپتامبر در چین برگزار گردد.

پرفکتو یاسای وزیر خارجه فیلیپین نیز روز سه شنبه در سخنانی تأکید کرد: چین بازنده اصلی خواهد بود اگر حکم دادگاه بین المللی در مورد ادعاهای ارضی خود در دریای جنوبی چین را قبول نکند.

وی در ادامه توضیح داد: ما در حال کوشش هستیم تا چین درک کند اگر حکم دادگاه بین المللی را قبول نکند، در نهایت بازنده اصلی خواهد بود.

چین رأی دادگاه بین المللی لاهه را به رسمیت نشناخته و بر ادامه اقدامات خود در این منطقه تأکید نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 158

به "کری خواهان تبعیت چین و فیلیپین از حکم دادگاه بین المللی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری خواهان تبعیت چین و فیلیپین از حکم دادگاه بین المللی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید