کیم جونگ اون: اوضاع مواد غذایی در کره شمالی وخیم است

به گزارش درگ فایل، رسانه دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش کرد، رهبری این کشور گفته که اقتصاد در امسال میلادی بهبود داشته اما خواهان اقداماتی برای مقابله با وخامت اوضاع غذایی در نتیجه کرونا و طوفان 2020 شده است.

کیم جونگ اون: اوضاع مواد غذایی در کره شمالی وخیم است

به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جلسه مجمع عمومی حزب حاکم کارگران به آنالیز پیشرفت در سیاست های کلان و اقداماتی برای حل مسائل مالی پرداخت.

در این جلسه اهداف و وظایف برای دستیابی به یک برنامه مالی پنج ساله نو که در جلسه قبلی در فوریه مطرح شده بود، ارائه شد که شامل افزایش فراوری فولاد و غذا می گردد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هم گزارش کرد، کیم جونگ اون گفته که اقتصاد به صورت کلی در نیمه نخست امسال میلادی رشد داشته و مجموع خروجی صنایع هم در کشور 25 درصد بیشتر از سال قبل بوده است. اما یکسری کاستی ها در اقدامات حزب برای تحقق برنامه ها به علت چند مورد مانع از جمله پاندمی کرونا و طوفان سال 2020 دیده می گردد که باعث شده تا منابع غذایی کم شوند.

رهبری کره شمالی بعلاوه گفت: اوضاع غذایی مردم اکنون به علت ناکامی بخش کشاورزی برای تحقق برنامه فراوری غلات به علت طوفان سال گذشته میلادی وخیم شده است.

این خبرگزاری بعلاوه گزارش کرد، حزب حاکم وعده داده تا تمامی کوشش ها را به سمت کشاورزی در امسال میلادی معطوف کند و راه هایی را برای مقابله با کرونا مورد آنالیز قرار دهد.

کیم جونگ اون بعلاوه خواهان اقداماتی برای کاستن از تاثیرات بلایای طبیعی شد و اعلام نمود که مقام های کشور باید از طوفان سال گذشته میلادی درس عبرت بگیرند.

در ژانویه 2021، کیم جونگ اون گفته بود که برنامه مالی پنج ساله اش در بیشتر بخش ها شکست خورده و کمبود مواد غذایی و سوختی در نتیجه تحریم ها، پاندمی و سیلاب بیشتر احساس می گردد.

وی بعلاوه حزب حاکم را ملزم کرد تا اقداماتی را برای تامین مواد غذایی، لباس و مسکن برای افرادی که در نتیجه پاندمی ضعیف شده و آسیب دیده اند، انجام دهد.

کره شمالی به صورت رسمی موارد ابتلا به کرونا را تایید ننموده ادعایی که از سوی سئول زیر سوال رفته است. پیونگ یانگ اما اقدامات محدودیتی را برای مقابله با کرونا وضع نموده که شامل بستن مرزها و محدودیت سفر داخلی می گردد.

کوواکس هم گفته که نزدیک به دو میلیون دوز واکسن کرونا برای کره شمالی تهیه می نماید اما انتقال آن به علت رایزنی های طولانی مدت با تاخیر روبرو شده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1159

به "کیم جونگ اون: اوضاع مواد غذایی در کره شمالی وخیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیم جونگ اون: اوضاع مواد غذایی در کره شمالی وخیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید