احمدی: استفاده ازدانش تخصصی دانشگاه ها رونق فراوری را افزایش می دهد

به گزارش درگ فایل، رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: اگر صنایع مختلف کشور از دانش تخصصی دانشگاه ها استفاده نمایند می توانند در مدت زمان کوتاهی نه تنها تولیداتشان را افزایش دهند بلکه با کسب و کار نوآورانه نیز همراه شوند.

احمدی: استفاده ازدانش تخصصی دانشگاه ها رونق فراوری را افزایش می دهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط کالج در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به اینکه صنایع با استفاده از دانش تخصصی دانشگاه ها می توانند کسب و کار حرفه ای را راه اندازی نمایند، گفت: در حال حاضر دانشگاه های ما، دانشگاه های سطح یک کشور دارای شرایط بسیار مطلوب در حوزه علم و فناوری هستند به طوری که در حوزه آموزش و پژوهش، توسعه و پشتیبانی از نوآوری و همچنین ایجاد فراوری سامانه فناوری از توانایی های بالایی برخوردارند که در این زمینه صنایع می توانند با استفاده از دانش تخصصی آنها در راستای مالی مقاومتی باعث افزایش رونق فراوری شده و همچنین کسب و کار تازه ای را برای آنها فراهم نمایند.

صنایع باید نگاهشان به دانشگاه ها به عنوان یک بازوی علمی باشد

وی اضافه نمود: صنایع باید نگاه شان به دانشگاه ها به عنوان یک بازوی علمی باشد به طوری که آنها نباید دانشگاه ها را جدا از جامعه ببینید چراکه از حلقه آموزش تا حلقه کسب و کار تربیت نیروی متخصص در حوزه های مختلف کشور برعهده این نهاد علمی است که به گفته حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه مبدأ تحولات اساسی کشور است.

تحول مالی جامعه با رصدکردن اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیل

احمدی توضیح داد: یکی از راهکارهای تحول مالی در سطح جامعه رصد کردن دانشجویان و فارغ التحصیل است به طوری که دانشگاه ها باید بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان آنها را در اشتغال و کارآفرینی مورد حمایت قرار داده و برای پیشرفت و توسعه فعالیت آنها حمایت های لازم را انجام دهند. این درحالی است که دانشگاه های کلاسیک امروزه در حال آسیب دیدن هستند و نمی توانند جامعه پایدار را تأمین نمایند؛ چراکه امروز متولوژی یادگیری و پیشرفت علمی متفاوت بوده و باید دانشگاه ها آن را بیاموزند.

دلبستگی دانشگاه ها به یک شاخه فناوری آسیب بر پیشرفت علمی وارد می نماید

وی ادامه داد: دلبستگی مراکز علمی و دانشگاه ها به یک شاخه فناوری آسیب زیادی بر پیشرفت علمی وارد می نماید، در صورتی که باید از علوم اجتماعی، مالی، ریاضیات، اخلاق معنوی و حرفه ای و علوم دینی در تربیت دانشجویان استفاده گردد تا بتوانند به عنوان یک نیروی ایرانی متخصص در همه ابعاد مختلف از آنها به نحو احسن استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 174

به "احمدی: استفاده ازدانش تخصصی دانشگاه ها رونق فراوری را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی: استفاده ازدانش تخصصی دانشگاه ها رونق فراوری را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید