اوجی: بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین کردیم!

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران - وزیر نفت مقدار وصول درآمدهای نفتی در سال 1400 را تبیین کرد و گفت: بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین کردیم.

اوجی: بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین کردیم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، جواد اوجی روز چهارشنبه (18 اسفندماه) در گفت وگو با بخش نیمروزی خبر شبکه یک سیما درباره وصول درآمدهای نفتی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: وصول درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، میعانات گازی، صادرات گاز، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی به فضل الهی نسبت به پارسال (1399) 2.5 برابر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از 4.6 میلیارد دلار درآمدهای حاصل از صادرات گاز وصول شده است که این رقم چهار برابر پارسال (1399) است، مقدار وصول درآمدهای گاز پارسال (1399) یک میلیارد و 27 میلیون دلار بوده است.

وزیر نفت با بیان اینکه مقدار صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه افزایش یافته است، اضافه کرد: همچنین در حوزه محصولات پتروشیمی بیش از 12 میلیارد دلار به سامانه نیمایی عرضه کردیم که این رقم پارسال 6.4 میلیارد دلار بوده است.

اوجی تأکید کرد: مقدار حجمی، وزنی و قیمتی محصولات پتروشیمی افزایشی خیره کننده داشته که به وصول خوب درآمدهای نفتی منجر شده است.

وی درباره اینکه افزایش وصول درآمدها چگونه ممکن شده و آیا در مبادلات ارزی گشایشی رخ داده است، شرح داد: خوشبختانه درآمدهای حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، صادرات گاز و فرآورده های نفتی به طرق مختلف وصول شده و بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را در این زمینه تأمین کردیم.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1465

به "اوجی: بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین کردیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجی: بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین کردیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید