تور چک: باریک ترین خیابان دنیا در پراگ به چراغ هدایت مجهز شد

به گزارش درگ فایل، باریک ترین خیابان شهر پراگ به قدری تنگ و کم عرض است که چراغ هدایت و رانندگی برای آن نصب شده است. برای دانستن جزئیات بیشتر با خبرنگاران همراه باشید.

تور چک: باریک ترین خیابان دنیا در پراگ به چراغ هدایت مجهز شد

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

محله مالا استرانا (Mala strana) یا محله کوچک، قدیمی ترین و تاریخی ترین محله شهر پراگ در جمهوری چک است. در مرکز این محله قدیمی خیابانی وجود دارد که بسیار تنگ و باریک است. غیر ممکن است که دو نفر بتوانند از کنار هم رد شوند و به طور همزمان از این خیابان باریک گذر نمایند، هرچه قدر هم که کوشش نمایند چنین امری امکان پذیر نیست. فقط یک نفر می تواند از این خیابان عبور کند. این خیابان باریک وینارنا سرتووکا (Vinarna certovka) نام دارد که عرض آن دقیقا 50 سانتیمتر است.

طول این خیابان حدودا 10 متر است. خیابان وینارنا سرتووکا بین چند خانه و نزدیک به چارلز بریج (Charles Bridge) واقع شده است. این خیابان چندین پله دارد که از خیابان یو لوزیک هو (u luzickeho) آغاز می شوند و به رستوران سرتووکا در نبش خیابان سرتووکا کانال ختم می شوند. مسئولین امور شهری، ابتکار عمل نشان داده اند و برای راحتی عابرین، دو چراغ هدایت در دو انتهای خیابان نصب نموده اند که این چراغ های هدایت با علائم خود به عابران نشان می دهند که چه وقت خیابان خالی و قابل عبور است و چه وقت به وسیله عابری دیگر اشغال شده است. بیشتر افرادی که از این خیابان گذر می نمایند، جهانگرد ها هستند. جهانگرد های این منطقه، دوست دارند که از این خیابان باریک عبور نمایند، آنها دکمه عبور را فشار می دهند و بعد وارد این خیابان می شوند، چند تا عکس می گیرند و زمانی که در این خیابان قدم می زنند علائم چراغ هدایت را جدی نمی گیرند. بنابراین معمولا با فردی که از طرف مقابل آن ها از انتهای دیگر خیابان وارد شده است، تصادف می نمایند.

صاحب رستوران سرتووکا می گوید:

به یاد می آورم که یک روز، یک جهانگرد آلمانی بسیار چاق در این خیابان تنگ و باریک گیر نموده بود.

صاحب رستوران در ادامه این طور تعریف می نماید که:

این فرد چاق نمی توانست ذره ای حرکت کند، نه می توانست به سمت جلو برود و نه می توانست راستا رفته را برگردد. کارکنان رستوران سعی می کردند تا با هل دادن، او را از این خیابان تنگ بیرون بیاورند اما همه این کوشش ها بی نتیجه بود تا اینکه نهایتا مجبور شدیم که از کف صابون برای نجات این جهانگرد بخت برگشته استفاده کنیم تا راحت تر لیز بخورد و از این خیابان خارج گردد. بعد از نجات یافتن از این خیابان تنگ، این جهانگرد آلمانی به قدری احساس خجالت و دستپاچگی می کرد که مجبور شد ناهارش را در یک رستوران دیگر به جز این رستوران صرف کند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1481

به "تور چک: باریک ترین خیابان دنیا در پراگ به چراغ هدایت مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چک: باریک ترین خیابان دنیا در پراگ به چراغ هدایت مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید