برنامه جهانی اتحادیه ناشران دانشگاهی در نیویورک

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران دانشگاهی که به اتحادیه ناشران دانشگاهی آمریکا (AAUP) نیز شهرت دارد، یک سازمان غیردولتی و خصوصی در شهر نیویورک است که از سال 2017 تا به امروز فعالیت های مهمی در برگزاری برنامه ها و نمایشگاه هایی برای ارتباط ناشران دانشگاهی از سراسر دنیا انجام داده است.

برنامه جهانی اتحادیه ناشران دانشگاهی در نیویورک

این اتحادیه تازه تاسیس در سه سالی که از حیاتش در عرصه نشر دانشگاهی می گذرد سعی نموده با ایجاد ارتباط بین ناشران دانشگاه های سراسر دنیا نوعی کانال مشترک برای توسعه نشر دانشگاهی ایجاد کند.

سال جاری این اتحادیه اعلام نموده است که میخواهد به خاطر شرایط کرونا در بیشتر کشورهای دنیا برنامه همکاری مشترک ناشران دانشگاهی به صورت مجازی برگزار کند که تا کنون ناشران دانشگاهی از کشورهای اوگانادا، آفریقای جنوبی، بریتانیا و آمریکا برای شرکت در آن اعلام آمادگی نموده اند.

قرار است برنامه تابستان سال جاری اتحادیه با عنوان برنامه دنیای شرکاء به صورت مجازی برگزار گردد که دو محور اصلی برای آن مشخص شده است که یکی دسترسی رایگان و آزاد به مطالب دانشگاهی با هدف ارتقای ارتباطات و دیگری همکاری نشرهای دانشگاهی در سطح دنیای است.

پیتر برکلی مدیر اجرایی اتحادیه ناشران دانشگاهی در بیانیه ای هدف از اجرای این برنامه را نزدیک کردن ناشران دانشگاهی و ایجاد نوعی اتحاد بین کتاب های منتشر شده در سطح بین المللی است. وی گفت: ناشران دانشگاهی هر کدام در کشورهای خودشان با موفقیت کار می نمایند ولی ارتباط آنها با یکدیگر تاثیر و سرعت گام آنها را در جهت کیفیت کتاب های دانشگاهی را تضمین خواهد نمود.

انتشارات دانشگاه لیورپول انگلیس سال جاری یکی از شرکت نمایندگان اصلی مراسم درباره فعالیت ها و تجربه های خود در انتشار کتاب و مجلات چاپی و الکترونیک بحث خواهد نمود. آنتونی کوند مدیر این انتشارات می گوید برگزاری این مراسم با این امیدواری صورت می گیرد که بتوان صندلی نشر دانشگاهی را در سطح دنیا به مردم شناساند و بتوان تعریف واضح تری از آن ارائه کرد.

وی گفت: به نظر می رسد در رسانه های کنونی صندلی انتشارات دانشگاهی کمرنگ است و امیدواریم بتوانیم با چنین فعالیت هایی محتوای منتشر شده توسط دانشگاه ها را در رسانه های مختلف گسترش دهیم. انتشارات دانشگاه لیورپول سومین انتشارات تاسیس شده در کشور انگلیس است که سالیانه نزدیک به 150 کتاب چاپ و 38 مجله و مجموعه الکترونیک را مدیریت می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 923

به "برنامه جهانی اتحادیه ناشران دانشگاهی در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه جهانی اتحادیه ناشران دانشگاهی در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید