بهترین و بدترین غذا ها برای وعده شام

به گزارش درگ فایل، شب شام بخوریم یا نه؟ یکی از پر بحث ترین سوالات تاریخ بشریت که هنوز عده زیادی به جواب قانع کننده ای برای آن نرسیده اند. اما واقعیت این است که نخوردن شام شب برای سلامت بدن مضر است. اما آیا شما مجاز هستید برای شام شب هر نوع غذا و خوراکی بخورید؟ قطعا پاسخ منفی است.

بهترین و بدترین غذا ها برای وعده شام

به گزارش خبرنگاران، شب شام بخوریم یا نه؟ یکی از پر بحث ترین سوالات تاریخ بشریت که هنوز عده زیادی به جواب قانع کننده ای برای آن نرسیده اند اما واقعیت این است که نخوردن شام شب برای سلامت بدن مضر است اما آیا شما مجاز هستید برای شام شب هر نوع غذا و خوراکی بخورید؟ قطعا پاسخ منفی است.

برای انتخاب شام شب بیشتر از دو وعده اصلی دیگر باید محتاط باشید و غذا های مناسب شام شب را انتخاب کنید.

شما می توانید 9 نمونه از بهترین غذا ها برای شام که ساده ترین و بهترین غذا های شام شب هستند و البته بدترین غذا ها برای شام را در این مطلب بخوانید.

بهترین غذاها برای وعده شام

1- پنیر کم چرب از بهترین وعده های شام

به عقیده دانشمندان دانشگاه هاروارد پرخوری کردن در وعده شام بیشتر از گرسنگی برای خواب شبانه و سلامت بدن مضر و مختل کننده است.

به همین خاطر دانشمندان اصرار دارند که وعده شام شب را سبک برگزار کنید. برای مثال چند برش پنیر کم چرب بخورید که هم هوس شام خوردن و گرسنه نخوابیدن را رفع کند و هم هضم آن برای معده سخت و سنگین نباشد.

پنیر کم چرب از جمله ساده ترین و بهترین غذا های شام شب است. همچنین شما می توانید برای شب از غذا های سبک به با پنیر درست می شوند استفاده کنید.

2- ماست یونانی؛ ساده ترین و بهترین شام شب

طبق گفته متخصصان تغذیه ماست یونانی ساده ترین و بهترین شام شب است. ماست یونانی سرشار از پروتئین است و چربی کمی دارد و پروتئین هم فقط باعث احساس سیری در شما می شود. پروتئین به بدن کمک می کند کالری بیشتری در طول شبانه روز بسوزانید و به تناسب اندام برسید.

3- بیسکوییت رژیمی و کراکر؛ حاوی کربوهیدرات پیچیده

بیسکوییت و کراکر هایی که از گندم کامل تهیه می شوند از جمله بهترین غذا ها برا شام هستند که برای رفع گرسنگی شبانه مناسبند.

این خوراکی ها که از گندم کامل تهیه شده اند. حاوی کربوهیدرات های پیچیده اند که به کندی هضم شده و مدت طولانی شما را سیر نگه می دارند. طعم کراکر و بیسکوییت را می توانید با پنیر و میوه هایی مثل انگور خوشمزه تر کنید.

4- پاپ کورن یک وعده غذایی کامل برای شام

به توصیه متخصصان تغذیه اگر شب ها دوست دارید اسنک و هله هوله بخورید و از سوی دیگر دغدغه سالم بودن این اسنک را دارید پاپ کورن بدون نمک بخورید.

این هله هوله تناسب اندام شما را به هم نمی ریزد. اگر پاپ کورن بدون نمک طعم مورد علاقه شما نیست به جای نمک به آن مقداری فلفل سیاه یا پودر سیر اضافه کنید.

5- تخم مرغ یک وعده غذای مقوی و خوشمزه

یکی از ساده ترین و بهترین غذا های شام شب تخم مرغ است. هر عدد تخم مرغ آب پز فقط 75 کالری دارد و برای یک شام سبک و سالم عالی است.

6- سبزیجات و ماهی آب پز؛ شامی خوشمزه و متفاوت

وقتی که از سبزیجات صحبت می کنیم منظورمان این نیست که فقط سالاد کاهو و گوجه فرنگی بخورید. برای شام شب از سبزیجات بخارپز یا کبابی که با انواع چاشنی و فلفل و روغن زیتون فرابکر مزه دار شده اند استفاده کنید.

انواع کلم، بروکلی، هویج، لوبیا سبز، سیب زمینی، کدو، مارچوبه در کنار یک تکه ماهی آب پز یا کبابی یکی از کامل ترین و بهترین غذا های شام شب را تشکیل می دهند.

زمانی که این بشقاب رنگی و لذیذ را میل می کنید خیال تان از هر نظر راحت باشد، تناسب اندام شما سر جایش باقی می ماند.

7- پوره سیب با دارچین از ساده ترین غذا های شام

غذا های سالم اغلب خاص هستند. اگر برای شام شب یک خوراکی شیرین هوس کرده اید یکی از بهترین انتخاب ها برای شما پوره سیب درختی با دارچین است.

به این ترتیب هوس خوردن دونات و انواع شیرینی و کیک خامه ای در شما کشته می شود. برای درست کردن پوره سیب درختی کافی است سیب ها را بعد از پوست دریافت با مقدار کمی آب بپزید، سیب را داخل میکسر یا با دست و به کمک چنگال پوره کنید و با مقداری دارچین مزه دار کنید. پوره سیب و دارچین یکی از ساده ترین و بهترین غذا های شام است.

8- یک لیوان آب گیلاس؛ وعده خوشمزه

به نظر می رسد این وعده خوشمزه برای فصل تابستان توصیه شده است، چون منظور از یک لیوان آب گیلاس قطعا یک لیوان آب گیلاس طبیعی است.

این وعده خوشمزه را بعد از یک شام سبک هم می توانید میل کنید، چون طبق تحقیقات صورت گرفته یک لیوان آب گیلاس کیفیت خواب شما را عمیق تر و طولانی تر می کند.

9- با خوردن یک عدد موز به یک خواب عمیق بروید

با این که برخی عقیده دارند موز سنگین است و معده را سنگین می کند، اما موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و به شما برای آرام بودن در طول شب و یک خواب راحت و عمیق کمک می کند.

موز سرشار از ملاتونین است که طبق تحقیقات صورت گرفته کیفیت خواب را تا حدود زیادی بهبود می بخشد.

به همین دلیل اگر دنبال ساده ترین و بهترین غذا های شام می شد خوردن یک عدد موز را از قلم نیاندازید.

بدترین غذا ها برای وعده شام

1- کربوهیدرات های ساده را برای شام حذف کنید

کربوهیدرات های ساده مثل انواع نان که با گندم ساده تهیه شده اند و نیز انواع شیرینی و کیک نه تنها برای وعده شام از جمله بدترین غذا ها محسوب می شوند بلکه سبب افزایش وزن بی رویه شما می شوند.

2- غذا های شور و فست فود ها ممنوع

غذا های شور و فست فود های چرب نه فقط معده شما را سنگین و ناراحت می کنند بلکه سبب اختلال خواب شما هم می شوند.

زمانی که برای وعده شام غذا های شور، فست فود و چرب می خورید در طول شب مجبورید چندین بار از خواب بیدار شوید و آب بخورید.

همین مسئله برای بد خواب شدن شما کافی است. از سوی دیگر معده هم در تکاپوی هضم غذای چرب و سنگینی است که میل کرده اید، به همین دلیل در طول شب هم معده و هم سایر اعضای بدن درگیر هضم می شوند و به جای استراحت و ریلکس کردن مجبورند مدام فعالیت کنند. به این ترتیب خواب خوب و با کیفیتی نخواهید داشت و روز بعد کسل و خسته هستید.

3- از خوردن غذا های تند دوری کنید

ادویه ها شاید دوای طیف وسیعی از بیماری ها باشد، اما وقتی آخر شب هوس خوردن غذایی به سرتان می زند، از سس و غذا های تند دوری کنید.

غذا های تند می توانند باعث ناراحتی معده می شوند، و مواد شیمیایی موجود در غذا های تند می توانند باعث تحریک حواس شوند، و به خواب رفتن را سخت کنند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1116

به "بهترین و بدترین غذا ها برای وعده شام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و بدترین غذا ها برای وعده شام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید