تحقق عدالت آموزشی با ارتقای کیفی محتوای مجازی

به گزارش درگ فایل، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم ارتقای کیفی محتواهای آموزشی مجازی به منظور تحقق عدالت آموزشی در آستانه سال تازه تحصیلی دانش آموزان تاکید نمود.

تحقق عدالت آموزشی با ارتقای کیفی محتوای مجازی

سید ستار هاشمی روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه پشتیبانی از آموزش مجازی دانش آموزان که با مشارکت وزارتخانه های ارتباطات و آموزش و پرورش تشکیل شد، اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و ایجاد رقابت و تعامل سازنده بین پلتفرم ­های داخلی موجب توسعه و پیشرفت فراوریات داخلی و جلوگیری از گرایش کاربران به سمت ­سامانه ­های غیربومی می­ گردد.

وی ادامه داد: آنالیز و آسیب­ شناسی سامانه ­های آموزش الکترونیکی از منظر فنی و راهکارهای برطرف آن ها می­ تواند منجر به بهبود کیفی و افزایش رضایت کاربران گردد.

هاشمی با تاکید بر شناسایی همه کنش گران و فعالان اکوسیستم آموزش در کشور و ضرورت استفاده از نظرات و راهکارهای شان، توضیح داد: نظام نامه یادگیری الکترونیکی آموزش عالی از جمله اسنادی است که می تواند در این راستا راهگشا باشد.

وی گفت: علاوه بر این، طراحی الزام ها از نظر فنی، مستندات و استانداردهای مرتبط با سامانه های مدیریت یادگیری (LMS) به منظور بهبود خدمات و افزایش اثربخشی آموزشی باید مدنظر قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: محتوای خوبی در این مدت در زمینه آموزش های مجازی فراوری شده است که می ­توان با شناسایی و به اشتراک گذاری آن ها، برای تحقق عدالت آموزشی از آن ها بهره برد.

قابلیت سامانه شاد برای آموزش ایرانیان خارج از کشور

در این جلسه که در آستانه سال تحصیلی نو و به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شد، رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از 12 میلیون دانش آموز هم ­اکنون در سامانه شاد عضو هستند، گفت: با آغاز سال تحصیلی نو اوج گیری ترافیک مصرفی هم زمان با استفاده از سامانه شاد و سایر سکوهای آموزش الکترونیکی قابل پیش بینی است.

علی باقرزاده اضافه کرد: مطالعات دنیای نشان می ­دهد نزدیک به 69 درصد از معلمان پیش از دوران همه گیری کرونا در دنیا، تجربه تدریس در فضای مجازی را نداشته ­اند.

وی تاکیدکرد: در صورت تأمین همه الزام ها و استانداردها در سامانه ­های آموزش الکترونیکی، این روش فقط حدود نیمی از کیفیت و اهداف آموزش حضوری را فراهم خواهد نمود.

باقر زاده ادامه داد: سامانه شاد، متناسب با شرایط اضطراری همه گیری کرونا توسعه داده شده و کیفیت و کمیت خدمات آموزشی در آن به مرور ارتقا یافته است و این سامانه می ­تواند به نام یک پلتفرم رسمی برای آموزش ایرانیان خارج از کشور هم استفاده گردد.

علی اکبر حکمتی کیا مدیر آموزشگاه همراه اول هم در این جلسه گفت: سامانه شاد باید به نام مکمل آموزش ­های حضوری پس از سرانجام همه گیری کرونا هم تداوم داشته باشد و به همین منظور ارائه سرویس ­های نو به کاربران در این سامانه باید تا پیش از بهبود شرایط همه گیری کرونا انجام گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سامانه شاد بیش از 2 میلیون کاربر هم زمان را پاسخ گو است که این تجربه پیش تر در ایران وجود نداشته است.

به گزارش ایرنا، در سرانجام این جلسه مقرر شد ضمن آنالیز و آسیب ­شناسی سامانه­ آموزش الکترونیکی دانش ­آموزان، الزام ها و استانداردهای آموزش مجازی در پلتفرم­ های مرتبط تدوین شده و مدل­ های مالی برای افزایش مشارکت سایر ذی نفعان و تداوم فعالیت سامانه­ های آموزشی، آنالیز و ارائه گردد.

هفته گذشته با پیشنهاد سرپرست وزارت آموزش وپرورش و موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کارگروه پشتیبانی از آموزش مجازی دانش آموزان تشکیل شد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1224

به "تحقق عدالت آموزشی با ارتقای کیفی محتوای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق عدالت آموزشی با ارتقای کیفی محتوای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید