ترفیع یک مدیر بی کفایت ، هلال احمر در انتظار استاندار استان سیل زده!

به گزارش درگ فایل، خبرهایی که از انتصاب استاندار خوزستان به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر، به گوش می رسد، حاشیه های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

ترفیع یک مدیر بی کفایت ، هلال احمر در انتظار استاندار استان سیل زده!

گروه دانشگاه خبرنگاران، هانا چراغی؛ * خوزستان، یکی از استان های کشور است که در سال های اخیر چالش های بسیاری پشت سر گذاشته است. منشا اصلی این چالش ها، اغلب انتصاب افرادی بی کفایت در مسئولیت های مختلف بوده است.

یکی از مدیرانی که انگار به اشتباه در صندلی استانداری خوزستان منصوب شده، غلامرضا شریعتی است. شریعتی از خرداد 95 و در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به عنوان استاندار خوزستان منصوب شده و از همان ابتدا با مدیریت غیراصولی بر مسائل خوزستانی ها افزوده و معیشت مردم را با چالش روبرو نموده است. زمستان همان سال، پدیده گرد و غبار به شکل عجیبی استان خوزستان را در بر گرفت و حتی همزمان به علت رطوبت بالا، هوای استان مملو از مه غلیظی شد. این غبار همراه با رطوبت بالا منجر به فراوری گل می شد و حتی، اطراف سیم های برق را را پر میکرد و در نتیجه همین امر موجب اختلال در سیستم برق رسانی استان شد.

به بار آمدن این فاجعه، علاوه بر اینکه خسارات زیادی به بخش های مختلف وارد می کرد باعث می شد معیشت مردم نیز مختل گردد و وسایل برقی آنان نیز آسیب ببیند. قاعدتا زمانی که چنین وضعیتی در سطح استان رخ می دهد، استاندار و سایر مسئولان باید به دنبال راه حل باشند و دردی از دوای مردم خسارت دیده را درمان نمایند، اما استاندار خوزستان هیچ اقدام مثبتی انجام نداد و حتی حاضر نشد خسارات مردم را جبران کند.

نارضایتی مردم به حدی بالا بود که حتی ریاست جمهوری و وزیر نیرو در استان حضور پیدا کردند و با دادن وعده هایی، التیامی بر زخم های مردم شدند. همه اینها در حالیست که استاندار خوزستان باید راهی برای این مشکل پیدا می کرد که نکرد!

جدای از این مسئله، شریعتی در بحث سیل خوزستان نیز کارنامه درخشانی از خود به جای نگذاشته. در سال 95 که این استان درگیر سیلاب شد با یکسری وعده ها از سوی ریاست جمهوری و استانداری مردم را توجیه کردند که خسارات سیل با اعطای وام جبران می گردد، اما این مهم هیچگاه محقق نشد و همچون داغی بر دل مردم نشست!

وعده های استانداری تمامی نداشت و هرگاه مردم خواهان پرداخت این وام می شدند، به بهانه ای این مسئله انجام نمی شد و به تعویق می افتاد تا اینکه فروردین 98 بار دیگر خوزستان درگیر سیل شد و این سیلاب تمام دار و ندار مردم را به زیر آب برد و خوزستانی ها باز هم متحمل خسارات شدیدی شدند.

شریعتی این بار هم وعده داد که خسارات جبران می گردد! طبق معمول ریاست جمهوری و دولت نیز این وعده را به مردم دادند؛ اما اکنون 9 ماه از این مسئله گذشته و همچنان بسیاری از مردم نتوانسته اند زندگی خود را سامان دهند و خساراتشان را جبران نمایند. البته هنوز هم خبری از وامی که قرار بود برای سیل 95 و 98 به مردم پرداخت گردد، نیست!

بیشتر بخوانید:

  • سنگ تمام جهادگران برای جنوبی ها / همراهِ همراهِ همراهیم؛ خوزستان، خوزستان، خوزستان

از بحث سیل خوزستان که بگذریم، مشکل فاضلاب گرفتگی اهواز نیز قصه ای پر غصه است! سال هاست خوزستانی ها با این مسئله دست و پنجه نرم می نمایند . حتی کارشناسان هشدار های لازم را در خصوص آن داده بودند که بهتر است پیش از آغاز بارندگی ها، این مسئله حل گردد، اما طبق معمول گوش استاندار به این حرف ها بدهکار نبود و هیچ اقدام مثبتی از سوی او و ارگان های زیرمجموعه اش برای مشکل آبگرفتگی فاضلاب خوزستان صورت نگرفت. تا اینکه نیرو های جهادی و مردمی و دانشجویی دست به کار شدند و این مشکل را به طور موقت حل کردند؛ هر چند که از این حیث نیز خسارات زیادی به مردم وارد شد.

بیشتر بخوانید:

  • از سیل تا سیل / خوزستانی ها به کجا پناه ببرند؟

البته برای مسئله آبگرفتگی فاضلاب اهواز اوایل دهه 80 اعتبار کلانی از سوی بانک جهانی به این استان اختصاص داده شده بود، اما این اعتبار در شهرستان هزینه نشده بود و این سوال در ذهن مردم ایجاد شده که این هزینه کجا صرف شده است؟ آیا استاندار در نحوه هزینه کرد آن دخالتی داشته است؟

بیشتر بخوانید:

  • بانک جهانی اوایل دهه 80 اعتبار کلانی را به برطرف مشکل فاضلاب اهواز اختصاص داد

بی کفایتی استاندار خوزستان برای مردم روشن است و به دلیل همین عملکردش در مواقع بحرانی، به سوژه ای در فضای مجازی تبدیل شد. نمونه شاخص این مسئله بازدید شریعتی آن هم چند روز پس از وقوع آبگرفتگی در اهواز از یکی از مناطق آبگرفته شهرستان است. همراهان اقای استاندار هماهنند یک کودک نوپا دستهای وی را گرفته و او را در خیابانهای اب گرفته همراهی میکردند.

با همه این اوصاف و با اینکه بی کفایتی استاندار برای خوزستانی ها ملموس است، چند روزی می گردد که خبر ها حکایت از انتصاب شریعتی به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارد! انتشار این خبر در فضای مجازی واکنش های بسیاری به دنبال داشته و در واکنش به آن، فعالان دانشجویی نیز در فضای توئیتر، هشتگی با عنوان های #شریعتی #استاندار خوزستان #نجات-هلال-احمر راه انداختند.

مهدی طرفی، در این رابطه در صفحه خود نوشت: وقتی پیاده نماینده تمام و کمال سیاست های دولت باشی و با دیدن مسائل مردم سکوت کنی، هیچ بعید نیست به شما مسئولیت بهتری جایزه بدهند. حالا #شریعتی در سنگر #هلال-احمر تابع بی چون چرای روحانی و جریان اصلاحات خواهد بود.

من، ممدو هم در توئیتی در این مورد نوشت: با انتخاب #شریعتی استاندار #خوزستان به سرپرستی #هلال-احمر مواظب باشید تحت پروژه های وابسته به سرویس های امنیتی منطقه و بیگانه برای زلزله زده سازی، سیل زده سازی، کمبود داروی خاص سازی و ... قرار نگیرید وگرنه شما بک بی تربیت ضدنظام خواهید بود.

کیوان ساعدی هم در این رابطه در صفحه خود نوشت: مثلا خیلی تو حوادث طبیعی و امور فاضلابی #خوزستان خوش درخشید! میفرستنش هلال احمر کل کشور رو هم آباد میکنه...

رضا مشیری هم در توئیتی نوشت: انتصاب #شریعتی، #استاندار-خوزستان به ریاست جمعیت #هلال-احمر کاملا نشان می دهد هیچ چارچوبی برای انتخاب افراد وجود ندارد...

اسنایپر هم در این باره در صفحه خود نوشت: روحانی دیده خودش نمیرسه تنهایی گند بزنه به کشور، چند جا رم سپرده به وزرا و استاندارا ...

عطاالله حافظی هم در این خصوص در توئیتی نوشت: تنها دلیل موجه برای انتصاب #شریعتی-استاندار-خوزستان در #هلال احمر: با رزومه شریعتی طغیان فاضلاب در خوزستان و بوی گند عملکرد و سوء مدیریت وی، عملکرد مدیریتی و تخلفات اقتصادی #پیوندی، تطهیر گردد.

رسول حاجی زاده هم در صفحه خود نوشت: جناب #شریعتی، استاندار بودنت چه گلی به سر مردم زد که حالا میخوای رئیس هلال احمر بشی؟

متوهم مع الغیر هم در این باره نوشت: ایشون آقای #شریعتی استاندار خوزستان هستن که فاجعه سیل پارسال خوزستان و همچنین سیل سال جاری اهواز و آبادان در دوره ایشون رخ داده همونه که به مردم سیل زده با تندی گفت: آدم مخالف نظام برو گمشو...

مهربانو 93 هم در این خصوص در صفحه خود نوشت: یکی از عجیب ترین خبر ها انتصاب #شریعتی #استاندار-خوزستان به سمت ریاست #هلال-احمر کشوره. وقتی به کارنامه کاری این بزرگوار تو دوره استانداریش فکر می کنم واقعا حیرت می کنم که روحانی در این مرد چی دیده که خواسته بذاردش اینجا؟

مهدی طرفی در توئیت دیگری هم نوشت: الان #شریعتی بعد از به انتها رساندن ماموریتش در خوزستان (انتصاب های پر تعداد فرمانداران در فاصله دو ماه تا انتخابات) به #هلال-احمر می رود تا ماموریتی جدید را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 82

به "ترفیع یک مدیر بی کفایت ، هلال احمر در انتظار استاندار استان سیل زده!" امتیاز دهید

1 کاربر به "ترفیع یک مدیر بی کفایت ، هلال احمر در انتظار استاندار استان سیل زده!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفیع یک مدیر بی کفایت ، هلال احمر در انتظار استاندار استان سیل زده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید