ترکیه تا به امروز نیرویی به لیبی اعزام نکرده است

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز در سخنانی گفت: ما تا به امروز نیرویی به لیبی ارسال نکرده ایم و افرادی که در قالب نیرو به این کشور اعزام شده اند، تنها مستشاران و کسانی هستند که هدفشان آموزش نیروهای لیبی است.

ترکیه تا به امروز نیرویی به لیبی اعزام نکرده است

وی در ادامه گفت: اقدامات ما درخصوص لیبی، توازن در فرایند سیاسی را محقق کرد و ما به حمایت از این فرایند در عمل و مذاکرات ادامه خواهیم داد.

مجلس ترکیه در تاریخ 12 دی با لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی موافقت کرد. بر اساس این لایحه، مجلس به دولت ترکیه این مجوز را می دهد که جهت حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج که مورد حمایت جامعه بین الملل است، نیرو و تجهیزات اعزام کند.

ترکیه از دو ماه گذشته به صورت جدی وارد پفراینده لیبی شده و رسما از دولت فایز السراج در مقابل دولت حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی حمایت می نماید. اما در مقابل کشورهای عربستان سعودی، مصر و امارات جانب خلیفه حفتر را گرفته و عملا لیبی را به صحنه جنگ نیابتی با ترکیه تبدیل نموده اند.

حدود یک ماه پیش ترکیه دو تفاهم نامه همکاری امنیتی و ترسیم مرزهای دریایی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد تا بتواند منابع انرژی در دریای مدیترانه را اکتشاف و استخراج کند؛ این اقدام، موجب خشم مصر، یونان، قبرس جنوبی و ژنرال خلیفه حفتر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 116

به "ترکیه تا به امروز نیرویی به لیبی اعزام نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه تا به امروز نیرویی به لیبی اعزام نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید