کشمکش یونان و ترکیه بر سر مهاجران

به گزارش درگ فایل، ترکیه از نخست وزیر یونان به دلیل نامه اش برای رهبران اروپایی و درخواست از آنها برای کاهش حمایت اقتصادی از آنکارا را بابت بحران مهاجرتی به شدت انتقاد کرد.

کشمکش یونان و ترکیه بر سر مهاجران

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای گفت، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نامه نوشته و پیشنهاد کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه را به دلیل عدم رعایت مفاد توافق مهاجرتی با اتحادیه اروپا مطرح نموده است.

وی در این بیانیه آورده است: رفتار غیر انسانی و شرم آور یونان با مهاجرانی که به مرزهایش می آیند در یاد جهانیان می ماند. پیشنهاد کاهش یاری های اقتصادی کاملا غیر اخلاقی است.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام نموده، آنکارا 40 میلیارد دلار برای چهار میلیون پناهجو هزینه نموده است.

توافق 2016 بین ترکیه و اتحادیه اروپا برای متوقف کردن ورود بی رویه مهاجران و بهبود شرایط مهاجران سوری در ترکیه به دست آمد.

به گفته ترکیه، اتحادیه اروپا وعده یاری شش میلیارد یورویی را برای یاری به آوارگان داد اما بعداد آن را به کمتر از نصف کاهش داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 195

به "کشمکش یونان و ترکیه بر سر مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشمکش یونان و ترکیه بر سر مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید