تغییرات گسترده در مرکز رسانه و ریاست جمهوری سوریه

به گزارش درگ فایل، بشار اسد تغییرات گسترده ای را در کاخ ریاست جمهوری این کشور اعمال کرد که شامل پست هایی در این کاخ و نهادهای اطلاع رسانی آن است، همچنین لونا الشبل به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهوری منصوب شد.

تغییرات گسترده در مرکز رسانه و ریاست جمهوری سوریه

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، این تغییرات شامل دفتر اطلاع رسانی و سیاسی ریاست جمهوری سوریه است، لونا الشبل که تا امروز مدیریت مرکز اطلاع رسانی ریاست جمهوری را بر عهده داشته، اکنون با حکم رئیس جمهوری، ضمن حفظ سمت قبلی، مشاور ویژه کاخ ریاست جمهوری شد.

طبق گزارش شبکه ماهوراه ای الجدید، همزمان با صدور حکمی اسامه شحود، روزنامه نگار به عنوان مدیر دفتر مطبوعات کاخ ریاست جمهوری سوریه منصوب شد.

شحود در این رابطه اظهار کرد، مدیریت دفتر اطلاع رسانی با نظارت الشبل انجام خواهد شد.

الشبل اوایل جنگ به سوریه بازگشت و همراه با بثینه شعبان که هنوز در پست مشاور رسانه ای رئیس جمهوری مشغول به فعالیت اسـت، مسؤولیت مرکز رسانه کاخ ریاست جمهوری را بر عهده گرفتند.

بر اساس حکم یاد شده، شبل که به تازگی نامش در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته است، از کادر اداره کل رادیو و تلویزیون سوریه به جمع پرسنل دفتر ریاست جمهوری منتقل شد.

تغییرات تازه در سوریه شامل حال وزارت رسانه نمی گردد و عماد ساره کرسی این وزارت خانه را حفظ کرد.

بر اساس پیشنهاد عماد ساره، وزیر رسانه سوریه، حسین عرنوس، نخست وزیر این کشور در حکمی این تغییرات را که شامل 15 پست در رسانه رسمی سوریه است، اعمال کرد که از جمله مهمترین آنها می توان به انتصاب امجد عیسی، کارمند کاخ ریاست جمهوری به عنوان مدیرکل موسسه مطبوعات، چاپ، انتشار و پخش الوحده، منتشر کننده روزنامه های دولتی الثوره و تشرین و سایر روزنامه های استان ها اشاره نمود.

همچنین وزیر رسانه سوریه، عارف عبدالعلی الهرم را به عنوان سردبیر روزنامه تشرین و ایاد ونوس را به عنوان معاون مدیرکل خبرگزاری سانا این کشور منصوب کرد.

علاوه بر اینها، مضر ابراهیم، کارمند سابق شبکه الاخباریه السوریه مشاور وزیر رسانه در پژوهش های مطبوعات و رسانه شد.

روزنامه الاخبار این تغییرات در رسانه های سوریه را گسترده ترین و بزرگترین تغییرات این حوزه در سال های اخیر دانست که در یک نوبت اجرا شدند.

در حالی که بشار اسد چند سال قبل در مصاحبه ای مدیریت رسانه های این کشور را سست خوانده و بر لزوم پاکسازی آن از فساد تاکید نموده بود، حال این سوال مطرح است که آیا این تغییرات تاثیری در عملکرد رسانه های رسمی سوریه خواهد داشت؟، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 751

به "تغییرات گسترده در مرکز رسانه و ریاست جمهوری سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات گسترده در مرکز رسانه و ریاست جمهوری سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید