خبرنگاران روز تاریخی آمریکا، سرخط روزنامه های پنجشنبه انگلیس

به گزارش درگ فایل، لندن - خبرنگاران - روزنامه های روز پنجشنبه 2 بهمن 1399 انگلیس ضمن بازتاب گسترده مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا با انتشار تیترهای چون پیروزی دمکراسی، یک روز تاریخی و پرامید به استقبال سرانجام ریاست جمهوری دونالد ترامپ رفتند.

خبرنگاران روز تاریخی آمریکا، سرخط روزنامه های پنجشنبه انگلیس

به گزارش خبرنگاران، حجم زیادی از صفحات روزنامه های امروز انگلیس به آنالیز آینده آمریکا اختصاص یافت.

روزنامه تایمز چاپ لندن با انتشار گزارشی تحت عنوان زمان وحدت فرا رسیده نوشت: بایدن وعده داده که به اختلافات داخلی، فضای سمی قبیله گرایی سیاسی و تبعیض نژادی پایان دهد. او همچنین پیامی را برای دنیا داشت مبنی بر اینکه ما اتحادمان را احیا و با دنیا دوباره تعامل خواهیم کرد.

این گزارش با مروری بر سخنرانی بایدن در مراسم تحلیف ریاست جمهوری و آنچه رفتار سرزنش آمیز ترامپ برای عدم حضور در مراسم نامید، اعلام کرد که جو بایدن قرار است فرمان های اجرایی متعددی را برای لغو دستورات سلف خود به اجرا بگذارد.

تایمز مقالات دیگری را درباره آینده آمریکا منتشر کرد، اما مهمتر از آن تصویری بود که در بخش کاریکاتورهای روزانه از ترامپ در داخل قبر منتشر کرد که روی سنگ او نوشته شده : ترامپیسم از سال 2017 تا ؟

روزنامه آی هم با انتشار تصویری از بایدن هنگام سخنرانی در مراسم تحلیف، تیتر زده است: آماده، حرکت، برو جو. در گزارش صفحه نخست آمده است: یک روز تازه برای آمریکا و یک رئیس جمهوری شتاب زده. جو بایدن پس از پایان دوره ترامپ وعده ترمیم شکاف داخل کشور را داده است.

این گزارش می افزاید که پس از یک انتقال قدرت پر پیچ و خم، مجموعه ای از فرمان های اجرایی قرار است میراث ترامپ را به عقب برگرداند. تیم بایدن همچنین قرار است به جنگ همه گیری کرونا، رکود اقتصادی، تغییرات آب و هوایی و تبعیض نژادی بروند

تقریبا بیشتر صفحات این روزنامه به تحولات آمریکا پرداخته و موضوعاتی چون ترامپ که بود؟ چالش های پیش روی بایدن، بوریس جانسون باید از تحولات آمریکا عبرت کند و نزاع در داخل حزب جمهوری خواه آمریکا، را مورد آنالیز قرار داده است.

روزنامه دیلی اکسپرس که به جریان راست گرایش بیشتری دارد، گزارش صفحه اول خود را به رابطه انگلیس و آمریکا در سایه ریاست جمهوری بایدن اختصاص داده است. در این گزارش آمده است: بوریس جانسون ورود دولت جدید به کاخ سفید را یک لحظه عظیم برای بریتانیا خوانده مشتاقانه منتظر است که دو کشور در مورد اهداف مشترک با یکدیگر همکاری نمایند. در این گزارش کوشش شده تا گرایش جانسون به رئیس جمهوری سابق آمریکا کمرنگ نشان داده و زمینه های مشترک همکاری میان دو کشور برجسته گردد.

اما دیلی استار که یک روزنامه زرد انگلیسی به شمار می رود، کاریکتور ترامپ عصبانی با بدن سبز رنگ هالک (شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب های کامیک) را در صفحه اول منتشر نموده و تیتر زده است: اینجا یک نفر عصبانی است. در اطراف تصویر ترامپ هم به طعنه نوشته است: او با کوله باری از رحمت ما را ترک گفت و جو خواب آلود جانشین او شد و ما را با رفتار عادی اش، شگفت زده کرد.

ترامپ در تبلیغات پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن را فردی خواب الود خوانده بود.

روزنامه دیلی میرور هم صفحه اول خود را به تصویر بایدن و معاونش کاملا هریس اختصاص داد و نوشت: یک روز تاریخی ... یک روز برای امیدواری. پس از چهار سال نفرت پراکنی ترامپ، بایدن و هریس آینده روشن تری را برای آمریکا و دنیا پیش کش خواهند کرد.

سایر روزنامه های انگلیس از جمله گاردین، مترو، دیلی تلگراف و تایمز اقتصادی نیز تحولات آمریکا را بازتاب دادند.

جو بایدن که در انتخابات 13 آبان ماه سال جاری به عنوان نامزد حزب دموکرات بیش از 81 میلیون رأی مردمی را به دست آورد، توانست در انتخابات گزینشگران ایالتی هم 306 رأی را از آن خود کند و رقیب خود یعنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و نامزد حزب جمهوری خواه در این انتخابات را با بیش از 74 میلیون رأی مردمی و 232 رأی گزینشگران ایالتی پشت سر بگذارد.

او و معاونش کامالا هریس ساعاتی پیش در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا که برخلاف رویه مرسوم بدون حضور دونالد ترامپ برگزار گشت، سوگند یاد کردند. در 150 سال اخیر برای اولین بار است که رئیس جمهوری کاخ سفید و دولت را تحویل جایگزین خود نمی دهد.

رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اقدام پس از ورود به کاخ سفید، بعضی از دستورهای اجرایی دونالد ترامپ از جمله منع مهاجرت از کشورهای مسلمان را لغو و فرمان های اجرایی خود را صادر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 872

به "خبرنگاران روز تاریخی آمریکا، سرخط روزنامه های پنجشنبه انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روز تاریخی آمریکا، سرخط روزنامه های پنجشنبه انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید