تکذیب ضرب الاجل ساختگی غربی ها درباره حصول توافق در وین

به گزارش درگ فایل، تهران (پانا) - منابع ایرانی نزدیک به هیات ایران در وین تاکید کردند که هیچگونه ضرب الاجلی برای رسیدن به توافق وجود ندارد.

تکذیب ضرب الاجل ساختگی غربی ها درباره حصول توافق در وین

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منابع ایرانی نزدیک به هیات ایران در وین اعلام نمود که هیچگونه موعد نهایی برای حصول توافق وجود ندارد و آنچه منابع آمریکایی و غربی در این خصوص اعلام نمودند نادرست است.

بیش از این نشریه پولیتکو نوشته بود که بعضی مقامات نزدیک به مذاکرات گفته اند دریچه بازگشت به توافق هسته ای ممکن است تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه بسته گردد، اگرچه بعضی دیگر می گویند هیچ تاریخ تعیینی به عنوان ضرب الاجل وجود ندارد.

دیپلمات های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی هفته پیش گفته بودند در حالی که تمایلی به تعیین ضرب الاجلی مصنوعی برای مذاکرات ندارند، هفته ها و نه ماه ها برای احیای توافق به جای مانده است. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته بود، ایران باید فوریتی واقی به مذاکرات وین ببخشد.

ایران همواره تاکید نموده است که هیچگاه ضرب الاجل یا فشار برای رسیدن به توافق را نمی پذیرد و تا منافع ملی اش تامین نگردد به هیچ توافقی نمی پیوندد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اخیرا به همین دلیل تاکید نموده است: هیچ ضرب الاجل ساختگی را نمی پذیریم و امیدواریم خودشان (کشورهای غربی و آمریکا) هم آن ضرب الاجل های ساختگی را باور نکنند و بیایند به یک تفاهم خوب برسیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: پنجره توافق تا ابد باز نخواهد ماند، زمان حساس است و جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به تنهایی از این پس بار زنده نگهداشتن این توافق را به دوش نخواهد کشید. طرف های اروپایی و آمریکا باید بدانند ما در وین نیستیم که وقت و انرژی خود و ملت ایران را تلف کنیم. پیشنهادها روی میز است و بهتر است با پیشنهادهای تعیین به وین آمده باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1378

به "تکذیب ضرب الاجل ساختگی غربی ها درباره حصول توافق در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب ضرب الاجل ساختگی غربی ها درباره حصول توافق در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید