جشن بی معنایی کوندرا برای پنجمین بار برپا شد

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران، نسخه اصلی این کتاب که به عنوان یازدهمین کتاب مجموعه داستان جهان این ناشر چاپ شده، در سال 2014 با عنوان La fete de I,isignification به چاپ رسیده است.

جشن بی معنایی کوندرا برای پنجمین بار برپا شد

این رمان 7 بخش دارد که به ترتیب عبارت اند از: قهرمان ها معرفی می شوند، نمایش عروسکی، آلن و شارل غالبا به مادران شان فکر می کنند، همه در جست وجوی خوش خلقی اند، پر کوچکی زیر سقف شناور بود، سقوط فرشتگان، جشن بی معنایی. بخش های کتاب، خود زیرمجموعه های دیگری دارند که بخش های کوچک تری از این رمان را تشکیل می دهند.

میلان کوندرا نویسنده شناخته شده اهل چک است که طی سال های اخیر در فرانسه زندگی می کند و به دلیل نگارش رمان هایی چون شوخی و بار هستی در ایران شناخته شده است. او متولد سال 1929 و 85 ساله است.

در یکی از بخش های این رمان که عکس آویخته به دیوار نام دارد می خوانیم:

نه تنها برای کالیبان که در آن دست انداختن دیگر هیچ گونه خوش مزگی نمی یافت، بلکه برای تمام شخصیت هایم، آن شب نشینی را اندوه می پوشاند: برای شارل که دریچه دلش را بابت بیمی که از لحاظ بیماری مادرش حس می کرد به روی آلن گشوده بود؛ برای آلن به هیجان آمده بر اثر این عشق به مادر که خودش هرگز تجربه نکرده بود، هم چنین تحت تاثیر تصویر پیرزنی روستایی و متعلق به دنیایی که برای او ناشناخته بود ولی به همان نسبت در او دلتنگی بیدار می کرد. بدبختانه، وقتی میل داشت به گفت وگو ادامه دهد، شارل عجله داشت و می بایست گوشی را بگذارد. آن وقت آلن موبایلش را برداشت تا با مادلن حرف بزند اما تلفن زنگ زد و زنگ زد؛ فایده ای نداشت. مثل بیش تر وقت ها در چنان ساعتی، نگاهش را متوجه عکسی آویخته به دیوار کرد. در استودیوی او عکسی وجود نداشت مگر همان یکی: چهره زنی جوان؛ مادرش.

چاپ پنجم این کتاب با 144 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 11 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 395

به "جشن بی معنایی کوندرا برای پنجمین بار برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن بی معنایی کوندرا برای پنجمین بار برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید